Oferty na remont pierwszego Solarisa Tramino za drogie. Remontu nie będzie
Przynajmniej na razie.
1 lutego informowaliśmy, że do MPK Poznań wpłynęły dwie oferty na remont pierwszego Solarisa Tramino - od firm Modertrans oraz SAATZ. Modertrans chce wyremontować pojazd za nieco ponad 4,9 mln złotych, a SAATZ za prawie 4,8 mln złotych. Budżet MPK Poznań jest niższy i wynosi 4,305 mln złotych. Już na początku miesiąca było więc wiadomo, że jeśli postępowanie zostanie rozstrzygnięte, przewoźnik będzie musiał dopłacić kilkaset tysięcy złotych.
Jak podaje transport-publiczny.pl, postępowanie właśnie unieważniono ze względu na znacznie przekroczenie budżetu przewoźnika. Nieoficjalnie branżowy portal dowiedział się, że MPK Poznań będzie jeszcze raz ogłaszać przetarg na remont pojazdu.
Przypomnijmy, Tramino S100 o numerze bocznym 560 z regularnych tras zjechał w 2018 roku. Dwa lata później trafił do fabryki Solarisa, gdzie stał pod gołym niebem. Jeszcze w lutym 2022 roku wiadomo było, że pojazd trafi na złom, bo nikt nie chciał go kupić lub wydzierżawić. Ale w kwietniu okazało się, że pojazd przetransportowano do zajezdni na poznańskim Franowie, bo kupiło go MPK.
Najpopularniejsze komentarze