Dwóch chętnych do wyremontowania pierwszego Solarisa Tramino
Pojazd został uratowany przez MPK Poznań.
Tramino S100 o numerze bocznym 560 z regularnych tras zjechał w 2018 roku. Dwa lata później trafił do fabryki Solarisa, gdzie stał pod gołym niebem. Jeszcze w lutym 2022 roku wiadomo było, że pojazd trafi na złom, bo nikt nie chciał go kupić lub wydzierżawić. Ale w kwietniu okazało się, że pojazd przetransportowano do zajezdni na poznańskim Franowie, bo kupiło go MPK.
Jesienią ubiegłego roku ogłoszono przetarg na remont tramwaju. Jak podaje branżowy portal transport-publiczny.pl, właśnie otwarto oferty, które w nim złożono. Do MPK Poznań wpłynęły dwie oferty - od firm Modertrans oraz SAATZ. Modertrans chce wyremontować pojazd za nieco ponad 4,9 mln złotych, a SAATZ za prawie 4,8 mln złotych. Budżet MPK Poznań jest niższy i wynosi 4,305 mln złotych. Jeśli postępowanie zostanie rozstrzygnięte, przewoźnik będzie musiał dopłacić kilkaset tysięcy złotych.
Jak informowaliśmy już wcześniej, po pracach pierwszy Solaris Tramino ma przypominać te, które znamy z poznańskich torowisk. Zmienione zostanie czoło pojazdu, bo aktualne ma utrudniać obserwację otoczenia i może prowadzić do wypadków. Czy biały Tramino zostanie biały? Tego nie wiadomo, ale branżowy portal sugeruje, że tak może się stać. Zamontowane w nim mają zostać białe wyświetlacze, co jest dosyć nietypowe (pozostałe tramwaje mają żółte wyświetlacze). Zmieni się środek, by przypominał ten z dobrze znanych poznaniakom tramwajów Tramino nowszej generacji.