Jakie działania SEO przyniosą najwięcej korzyści sklepom internetowym?

Czy kampanie SEO nadal mogą przynieść sklepom internetowym korzyści? Jeśli tak, to jakie? I co warto w tym względzie wiedzieć? Zebraliśmy kilka podstawowych informacji na ten temat i przedstawiamy je poniżej.
Pozycjonowanie sklepów internetowych - zyskaj zasięg!
Choć pozycjonowanie przez ostatnie lata mocno ewoluowało, odwieczne stwierdzenie, ze "SEO jest martwe" jest co najmniej przesadzone. Fakty są wprost odwrotne - dziedzina ta mocno ewoluowała i obecnie nie tylko nadal ma się znakomicie, lecz również stała się bardziej profesjonalna, niż pięć czy dziesięć lat temu.
Co to w praktyce oznacza? Chociażby to, że obecnie, decydując się na pozycjonowanie sklepu internetowego, możesz liczyć nie tylko na uzyskanie lepszych pozycji w wyszukiwarce Google, lecz także większą trafność doboru promowanych fraz (sprawdź ofertę Mayko w tym zakresie). A właściwie nie tyle fraz, co całych ich grup - ponieważ już dawno specjaliści zaczęli odchodzić od skupiania się na pojedynczych słowach kluczowych, a skupiać się na wzroście ogólnej widoczności strony - a więc na zasięgu i docieralności do większego grona potencjalnych odbiorców.
Oczywiście to nie znaczy, że słowa kluczowe same w sobie zostały odsunięte na bok. Nadal są one ważne, jednak obecnie zwraca się też uwagę na ich trafność i powiązanie z tematyką strony.
Pozycjonowanie sklepu internetowego - dlaczego widoczność w Google ma znaczenie?
Wspomnieliśmy o tym, że działania SEO przekładają się na zwiększeniu Twojej obecności w Google na całych grupach fraz. To nic innego, jak tak zwane pozycjonowanie szerokie. Jest ono o tyle istotne dla prowadzonego przez Ciebie e-commerce, że dzięki niemu można dotrzeć do wielu różnych użytkowników, szukających bardzo doprecyzowanych słów kluczowych.
To z kolei oznacza, ze Twój sklep internetowy będzie znajdowany nie tylko przez ludzi poszukujących bardzo ogólnych fraz i wyłącznie wstępnych informacji na temat określonych produktów, lecz również i tych, którzy są już na znacznie bardziej zaawansowanym etapie decyzji zakupowych i dokładnie wiedzą, jakich wariantów danego towaru pożądają.
Czy pozycjonowanie sklepów internetowych działa szybko?
Pozycjonowanie sklepu to proces - i to długotrwały. Z drugiej strony efekty działań SEO kumulują się w czasie i o ile początkowo inwestycja może wydawać się duża, to już w dłuższej perspektywie czasowej pozycjonowanie okazuje się jedną z najbardziej korzystnych pod względem kosztów i zwrotu form promowania stron internetowych.
Mimo to warto dodać, że jeśli agencja odpowiedzialna za pozycjonowanie sklepu zna się na rzeczy, to już na samym początku przeprowadzi dogłębny audyt strony i poprzez jego wdrożenie sprawi, ze pierwsze efekty zaczną się pojawiać stosunkowo szybko, jeszcze w ciągu pierwszych dwóch-trzech miesięcy współpracy.
Co lepsze - pozycjonowanie sklepu internetowego czy Google Ads?
Te dwie formy promocji najlepiej stosować równolegle. Google Ads działa szybciej, więc pozwala pozyskiwać klientów jeszcze w czasie, gdy proces pozycjonowania sklepu internetowego dopiero się rozpędza. Z kolei im dłużej trwa kampania SEO, tym bardziej pozwala odciążyć budżety przeznaczona na reklamy Google Ads. Ponadto komunikaty promocyjne pozwalają testować kolejne grupy słów kluczowych, którymi warto zainteresować się w trakcie optymalizowania oraz linkowania strony.
Nie można też zapominać o tym, że wielu użytkowników stosuje różnego rodzaju adblockery - a to oznacza, że pozycjonowanie potencjalnie może pozwolić dotrzeć do znacznie większej liczby osób - bo po prostu blokerom nie podlega.