Wygodna wysyłka paczek z firmą InPost

Firma InPost znana z funkcjonalnych maszyn Paczkomat® umożliwia swoim klientom wygodną wysyłkę paczek za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony internetowej. Jak wygląda nadanie przesyłki z InPost w praktyce?
Szybkie Nadania - sposób na proste nadanie paczki z etykietą przez stronę internetową
Firma InPost oferuje swoim klientom transport paczek przez wykwalifikowanych kurierów zarówno z domu, jak i za pośrednictwem wybranego automatu Paczkomat lub PaczkoPunktu.
Proces nadania paczki przebiega przy pomocy jednego z narzędzi, którym może być aplikacja InPost Mobile, strona internetowa SzybkieNadania.pl bądź Manager Paczek. Na stronie https://inpost.pl/wysylam znajduje się więcej informacji na temat usług z zakresu nadawania paczek.
Nadanie paczki za pośrednictwem strony SzybkieNadania.pl pozwala klientom uniknąć stania w długich kolejkach. Co więcej, rejestracja wysyłki jest możliwa 24 h na dobę, a użytkownik nie musi w tym celu przechodzić przez proces rejestracji i logowania.
Przy pomocy Szybkich Nadań można wysłać przesyłkę z maszyny Paczkomat lub PaczkoPunktu do innego automatu bądź Punktu Odbioru, a także z maszyny Paczkomat lub PaczkoPunktu pod wskazany adres.
Klient musi tylko wprowadzić w formularzu niezbędne dla kuriera dane, określić formę wysyłki i wybrać gabaryt paczki. Następnie należy opłacić usługę oraz wydrukować wygenerowaną przez system etykietę, którą klient nakleja na paczkę.
Tak przygotowaną przesyłkę może zanieść do dowolnie wybranej maszyny Paczkomat. Wystarczy, że po zeskanowaniu kodu klient umieści ją w skrytce. Wtedy proces nadania jest już pomyślnie zakończony.
Nadawanie paczek za pośrednictwem aplikacji mobilnej
Aplikacja InPost Mobile to intuicyjne narzędzie, które umożliwia klientom m.in. śledzenie przesyłek, ich przekierowywanie, a także nadanie paczki za pośrednictwem maszyny Paczkomat bez konieczności drukowania etykiety.
Wystarczy, że użytkownik określi rozmiar paczki i sposób dostawy, wprowadzi dane odbiorcy oraz nadawcy, a następnie dokona płatności. Może to zrobić przy pomocy karty, płatności online bądź BLIKA.
Po pokryciu kosztów wykonania usługi klient otrzymuje kod nadania w postaci ciągu liczb oraz kodu QR. Przy jego pomocy otworzy skrytkę maszyny Paczkomat, w której umieści paczkę.
Nadawanie przesyłek InPost w Managerze Paczek
Manager Paczek to narzędzie, przy pomocy którego klient wyśle paczkę zarówno z wybranego punktu, jak i z domu. W tym przypadku proces należy rozpocząć od zalogowania się na stronie Managera, gdzie użytkownik może doładować swoje konto i za jego pośrednictwem opłacać usługę nadania przesyłek.
Obsługa Managera Paczek jest bardzo prosta. Wystarczy wpisać niezbędne dane, wybrać rodzaj i rozmiar paczki oraz sposób nadania (w przypadku odbioru przez kuriera InPost usługa jest dodatkowo płatna).
Po wygenerowaniu etykiety należy ją opłacić przy pomocy środków na indywidualnym koncie w Managerze Paczek. Później klientowi pozostaje tylko ją wydrukować i nakleić na przesyłkę, a następnie po zeskanowaniu umieścić paczkę w skrytce lub oczekiwać przyjazdu kuriera w wyznaczonym terminie.