Reklama

Z roku na rok dróg rowerowych w Poznaniu przybywa. Mają już prawie 400 kilometrów

fot. ZDM
fot. ZDM

W 2021 roku długość infrastruktury rowerowej wynosiła 301,6 kilometrów, a na koniec ubiegłego roku było to 333,53 kilometrów. Dodatkowo rowerzyści mogą się poruszać także po 63,81 km alejek parkowych i chodników.

ZDM podsumowuje prace w 2022 roku.

Ważne drogi rowerowe udostępniono w ramach budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Przybyło tam około sześć kilometrów tras między wiaduktem nad ul. Lechicką a ul. Błażeja. To trasa R1 z Programu Rowerowego."Łącznie w ramach tej inwestycji powstało prawie osiem kilometrów infrastruktury rowerowej. Zadbano też o miejsca do parkowania jednośladów. Przy przystankach tramwajowych zbudowano wiaty , na całej trasie nie brakuje także stojaków na te pojazdy" - informuje Agata Kaniewska, rzecznik ZDM.

Rowerowe inwestycje były też ważną częścią zakończonej w 2022 r. przebudowy ronda Rataje i okolicznych ulic - Jana Pawła II, Zamenhofa, Piłsudskiego, Krzywoustego. Oddano do użytku łącznie 1,2 km takich dróg. Kolejną istotną inwestycją zrealizowaną w zeszłym roku była budowa drogi dla rowerów na ul. Zwierzynieckiej - między ul. Gajową a rondem Kaponiera - o długości około 400 metrów oraz budowa nowego przejazdu rowerowego na rondzie Kaponiera.

"Dwukierunkowa droga dla rowerów po północnej stronie ul. Zwierzynieckiej będzie miała kontynuację na ul. Św. Marcin, gdzie w ramach Projektu Centrum również powstaną dwukierunkowe drogi dla tych pojazdów od ronda Kaponiera do al. Niepodległości" - przypomina rzeczniczka.

Kolejne inwestycje to Wartostrada - wydłużyła się o ważny, 160-metrowy łącznik pod mostem Przemysła I. Pozwolił on połączyć przebudowaną wzdłuż wschodniego brzegu rzeki Wartostradę z trasą pieszo-rowerową w ciągu południowej nitki ul. Hetmańskiej. Natomiast dla mieszkańców Górczyna i Łazarza ważną inwestycją była przebudowa skrzyżowania na ul. Hetmańskiej i Jarochowskiego.

W 2022 r. zakończyła się też budowa drogi dla rowerów na ul. Szymanowskiego. Jak zaznaczają przedstawiciele ZDM, wyczekiwaną przez mieszkańców Ławicy inwestycją była budowa brakującego odcinka drogi dla rowerów wzdłuż ul. Złotowskiej, między ul. Rezedową a Perzycką, o długości ok. 1,7 km.

150-metrowy odcinek drogi dla rowerów, powstał na ul. Dąbrowskiego, przy pętli Ogrody. Ponadto droga dla pieszych i rowerzystów powstała na ul. Ługańskiej, pomiędzy ul. Ostrowską i Szczepankowo. Kolejnym zrealizowanym projektem z Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego była budowa dwukierunkowej drogi dla rowerów na ul. Kórnickiej, między ul. Piotrowo a mostem Rocha. To element trasy R10 z Programu Rowerowego.

Nowa droga dla pieszych i rowerzystów połączyła dwie ulice na pograniczu Winograd i Naramowic - ul. Abrahama z ul. Lechicką, zapewniając pieszym i rowerzystom wygodne dotarcie do węzła Lechicka/Naramowicka. Z kolei rowerzyści poruszający się pomiędzy nowym węzłem drogowym Lechicka/Naramowicka, a mostem Lecha zyskali w 2022 r., w pełni asfaltową drogę dojazdu do Wartostrady i wschodniej części miasta. Prace na ul. Lechickiej i drodze Dębińskiej były prowadzone ze środków z Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego.

Zamontowane zostały także nowe liczniki rowerowe. "Obecnie w Poznaniu działa ich 33 w 25 miejscach. Chociaż dane zbierane przez liczniki rowerowe mają charakter liczbowy, pozwalają również na jakościową analizę ruchu rowerowego. Pokazują między innymi jak rozkłada się natężenie ruchu jednośladów na przestrzeni dni i tygodni, jak zmienia się w zależności od pór roku, wydarzeń w kalendarzu (święta, długie weekendy, wakacje), a nawet pogody" - kończy rzeczniczka.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Takiej pogody nie mieliśmy w Wielkanoc od dawna!
16℃
4℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
19 km
Stan powietrza
PM2.5
6.07 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro