Poważne problemy poznańskiego dealera BMW. Zwalniani pracownicy, klient płaci raty za samochód, którego nie ma

Do redakcji epoznan.pl zwrócił się Czytelnik, który jest klientem salonu BMW Olszowiec w Poznaniu. Pan Mateusz w czerwcu 2022 roku zamówił u tego dealera BMW Serii 2 Gran Coupe, do dziś go nie otrzymał.
- W dniu podpisania umowy (w czerwcu 2022) w salonie BMW Olszowiec pojawiła się przedstawicielka banku, z którą mogłem podpisać wszystkie dokumenty dotyczące leasingu. Po zakończeniu wszystkich formalności wpłaciłem na konto dealera zaliczkę w wysokości 47100 zł. Od tego momentu pozostało jedynie czekać na nowy samochód. Auto miało być gotowe w październiku 2022 - mówi nasz Czytelnik Mateusz.
Już po zawarciu umowy, BMW Olszowiec poinformował naszego Czytelnika, że samochód będzie droższy niż wynika to z umowy i będzie z innym wyposażeniem niż zamówienie. Klient zmiany te zaakceptował.
Sprawy zaczęły się jednak komplikować. - Na początku grudnia otrzymałem telefon z banku, że dealer BMW Olszowiec jest w trakcie restrukturyzacji i mogą być potrzebne dodatkowe kroki w tym podpisanie aneksu do umowy leasingu przed wydaniem auta - powiedział pan Mateusz. Handlowiec, który zajmował się sprawą pana Mateusza, zapewnił, że auto jest już w Polsce i ustalane są szczegóły na temat wydania samochodu. Jednak kilka dni później zadzwonił do Czytelnika Mateusza ponownie - poinformował mnie, że został przygotowany aneks, w którym wszystkie prawa i obowiązki spoczywające na dealerze zostaną przelane na inny podmiot BMW TEAM w Długołęce i to ten salon będzie odpowiedzialny za wydanie auta. Komplet dokumentów otrzymałem na maila z informacją, że po ich podpisaniu mam je odesłać do administracji salonu Olszowiec. Aneks obligował mnie między innymi do odebrania auta o praktycznie dowolnej specyfikacji za cenę zamówionego auta. Pan Mateusz postanowił skontaktować się z handlowcem, który prowadził jego sprawę ale, jak się okazało, nie odbierał on już telefonów, ponieważ został zwolniony w dniu, w którym wysłał panu Mateuszowi dokumenty.
Redakcja epoznan.pl również skontaktowała się z salonem BMW Olszowiec - Tak, potwierdzam, że jesteśmy w trakcie restrukturyzacji i że zwalniamy pracowników, ale jest to związane z ogólną sytuacją branży na rynku. Klient, który otrzymał aneks do umowy może się z nami skontaktować i uzgodnić szczegóły. Jesteśmy otwarci na rozmowy i chętnie odpowiemy na wątpliwości naszych klientów - wyjaśnił dyrektor finansowy BMW Olszowiec Tomasz Markowiak.
Pomimo wielu prób kontaktu, nasz Czytelnik ciągle nie otrzymał samochodu i żaden ze wskazywanych terminów dostarczenia samochodu nie został dotrzymany. 9 stycznia Czytelnik otrzymał za to od banku pierwszą fakturę za samochód.
Redakcja epoznan.pl skierowała do BMW Polska z siedzibą w Warszawie pytanie o poznańskiego Dealera BMW Olszowiec - W odpowiedzi na zgłoszenie uprzejmie informuję, iż Autoryzowany Salon BMW Olszowiec jest w trakcie procesu restrukturyzacji oraz wszelkie zamówienia klientów zostaną przepisane do innego Dealera - poinformowała Zofia Kośla z BMW Polska.
Kilkukrotnie pytaliśmy biuro prasowe BMW Polska czy BMW Olszowiec stracił autoryzację, jednak te pytania pozostały bez odpowiedzi. Na ogólnej infolinii BMW Polska dowiedzieliśmy się jednak, że naprawy i serwis samochodów marki BMW nie są już kierowane do poznańskiego salonu BMW Olszowiec.
Najpopularniejsze komentarze