Kolejarze ogłosili przetarg na przebudowę kolejowej obwodnicy Poznania. Drugi raz
Pierwszy przetarg ogłoszono w styczniu ubiegłego roku.
Przetarg sprzed roku trzeba było unieważnić, bo oferty, jakie wpłynęły do kolejarzy, znacznie przekraczały założony budżet. A dodatkowo PKP PLK nie dostali dofinansowania w ramach instrumentu "Łącząc Europę" - CEF2. Teraz inwestor ponownie podchodzi do tematu i ponownie stara się o dofinansowanie.
Jak podaje rynek-kolejowy.pl, po wyborze wykonawcy, prace mają trwać maksymalnie 43 miesiące, a więc blisko 4 lata.
Główne założenie jest takie, by umożliwić pociągom pasażerskim poruszanie się po obwodnicy kolejowej miasta, po której dziś kursują tylko pociągi towarowe. - Projekt obejmuje budowę łącznicy Poznań Strzeszyn - Poznań Piątkowo, co usprawni podróże w poznańskim węźle kolejowym. Planowana jest kompleksowa modernizacja łącznie ponad 70 km m.in. torów i sieci trakcyjnej. Umożliwi to przejazdy pociągów pasażerskich z prędkością 100-120 km/h - podali przed rokiem kolejarze.
W ramach tej inwestycji ma się pojawić 7 nowych przystanków: Poznań Suchy Las, Poznań Piątkowo, Poznań Naramowice, Poznań Koziegłowy, Poznań Zieliniec, Poznań Kobylepole, Poznań Franowo oraz planowana jest przebudowa przystanku Swarzędz Nowa Wieś. Szacuje się, że całość ma kosztować ponad 1,5 mld złotych.