Solaris z nowym prezesem i wygranym przetargiem na 100 trolejbusów
Dużo się dzieje w podpoznańskiej fabryce.
Wraz z nadejściem nowego roku w fabryce Solaris Bus & Coach, która należy do największych pracodawców w regionie, zaszły zmiany na stanowisku prezesa. Został nim Javier Iriate, który od 2018 roku był Wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej Solarisa. Odpowiadał też za obszar rozwoju strategii i transformacji Solarisa.
- Javier Iriarte posiada bogate doświadczenie zawodowe w sektorze transportu publicznego. Od 2020 roku pełnił funkcję Dyrektora ds. Strategii i Transformacji w obszarze pojazdów szynowych CAF. Wcześniej pracował w McKinsey & Company, realizując projekty w wielu branżach, m.in. motoryzacyjnej, kolejowej, lotniczej, stoczniowej czy zaawansowanych systemów elektronicznych. Posiada tytuł MBA (Master of Business Administration) uzyskany w IESE Business School (Barcelona) i na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley (Kalifornia, USA). Ukończył także inżynierię przemysłową, uzyskując tytuł magistra inżyniera na uczelni TECNUN - Universidad de Navarra (Donostia - San Sebastian) oraz na University of Washington (Seattle, USA) - podaje Biuro Prasowe Solarisa.
Były prezes Solarisa, Javier Calleja, odszedł ze stanowiska z powodów osobistych.
Nie jest to jedyna istotna informacja dotycząca podpoznańskiej fabryki. 29 grudnia Solaris podpisał umowę z Urzędem Miasta Bukareszt na dostawę 100 trolejbusów Solaris Trollino 12. Kontrakt opiewa na 60 milionów euro, a pojazdy mają trafić do Rumunii na koniec 2024 roku. - 12-metrowe trolejbusy będą zasilane silnikiem trakcyjnym o mocy 160 kW. Trollino zostaną również wyposażone w nowoczesne baterie Solaris High Power o pojemności 60 kWh, umożliwiające jednoczesne pokonywanie dystansów do 20 km bez przyłączenia do sieci trakcyjnej. Baterie trakcyjne będą ładowane podczas jazdy (in-motion charging), jak również nocą, na terenie zajezdni - dodaje Biuro Prasowe.
Najpopularniejsze komentarze