Dobre wieści w sprawie budowy trasy S11 Kórnik - Jarocin
GDDKiA złożyła w RDOŚ wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji.
- Ruszył kolejny etap przygotowań do budowy 36-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 Kórnik - Jarocin. Do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu (RDOŚ) złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU). Efektem końcowym przeprowadzonego postępowania administracyjnego będzie zatwierdzenie przebiegu nowej drogi ekspresowej - wyjaśnia Alina Cieślak z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu.
Wskazano już najkorzystniejszy wariant przebiegu trasy - to wariant numer 4. Został on wskazany jako preferowany. - Trasa ma w nim długość 36,6 km i przebiega przez powiat poznański - gmina Kórnik, powiat średzki - gminy Środa Wielkopolska, Zaniemyśl, Krzykosy i Nowe Miasto nad Wartą, oraz powiat jarociński - gminę Jarocin. Przyszła trasa będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a dostępność do niej będzie możliwa poprzez projektowane węzły drogowe Środa Wielkopolska, Miłosław, Nowe Miasto oraz istniejące - Kórnik Południe oraz Mieszków - dodaje.
Dziś w Wielkopolsce trasa S11 ma około 80 kilometrów, a ma mieć aż 350. Co dzieje się w przypadku planowanych odcinków? - Dla odcinka Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik uzyskaliśmy już DŚU, a dla trzech: Szczecinek - Piła, Ujście - Oborniki oraz Ostrów Wielkopolski - Kępno jesteśmy w trakcie uzyskiwania decyzji. Dla kolejnych dwóch (Piła - Ujście, Jarocin - Ostrów Wielkopolski) wnioski o wydanie DŚU planujemy złożyć w najbliższym czasie.
Najpopularniejsze komentarze