Reklama
Reklama

Podpoznańskie miejscowości także rezygnują z rowerów miejskich

Zdjęcie ilustracyjne | fot. Włodzimierz Hoppel
Zdjęcie ilustracyjne | fot. Włodzimierz Hoppel

W ślad Poznania idą Luboń i Komorniki.

Jak zauważa Radio Poznań, miejskie rowery z Lubonia i Komorniki były powiązane z Poznańskim Rowerem Miejskim, ale mogły też działać samodzielnie. Już wiadomo, że Luboń nie przedłuży umowy z firmą Nextbike, a Komorniki prawdopodobnie zrobią to samo.

Nie czekaj! Od 1 stycznia 2024 r. za korzystanie z kopciuchów grozi grzywna. Do 31 lipca 2025 r. trwa kolejna edycja programu Kawka Bis, zgłoś się i otrzymaj nawet 37 000 zł.
REKLAMA

Z ustaleń dziennikarzy wynika, że w przypadku Lubonia niemal wszystkie wypożyczenia zaczynały się w Luboniu, a kończyły w Poznaniu. System był więc wykorzystywany do dojazdów do stolicy Wielkopolski. Z budżetu na utrzymanie 10 stacji szło około 250 tysięcy złotych, a tegoroczne wpływy to... 35 tysięcy złotych.

W Komornikach stacje były dwie. Ich utrzymanie kosztowało ponad 100 tysięcy złotych, a zainteresowanie było niewielkie. Mieszkańcy wolą wypożyczać elektryczne hulajnogi.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

28℃
14℃
Poziom opadów:
9.4 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
7.20 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro