Reklama
Reklama

Koniec Poznańskiego Roweru Miejskiego: co z rowerami i stacjami?

fot. ZDM
fot. ZDM

Już w środę pisaliśmy, że to ostatni tydzień z PRM.

Rowery będzie można wypożyczać do 30 listopada, a następnie system Poznańskiego Roweru Miejskiego przejdzie do historii. I choć są osoby, które chciałyby powrotu systemu na wiosnę, miasto nie wycofuje się ze swojej decyzji.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

Jak podkreślają urzędnicy, roczny koszt utrzymania jednego roweru w systemie PRM to około 4000 złotych. W tym roku było ich ponad 1800. - Pieniądze, które dotychczas przeznaczane były na rower miejski, przekierowane zostaną na inwestycje w infrastrukturę, z której korzystają wszyscy cykliści - tłumaczą. W przyszłym roku na inwestycje rowerowe zaplanowano 14 milionów złotych. O 6 milionów więcej niż w tym roku.

Co uda się zrobić? - Budżet pozwoli na realizację istotnych inwestycji, jakimi są budowy dróg rowerowych na ul. Solnej oraz Królowej Jadwigi i Strzeleckiej. Zwłaszcza pierwsza z nich jest priorytetem - trasa wzdłuż ul. Solnej stanowić będzie fragment Ringu 1, czyli przewidzianej w Programie Rowerowym Miasta Poznania rowerowej obwodnicy centrum. Stworzy ona tak oczekiwane połączenie pomiędzy Starym Miastem a Wartostradą oraz ułatwi dojazd z północnej części miasta. Rozpocznie się również budowa drogi rowerowej wzdłuż ulicy Dmowskiego w stronę centrum. W 2023 roku opracowana ma być dokumentacja projektowa dla trasy wzdłuż PST w rejonie parku Wodziczki.

Wiele osób zastanawia się z pewnością, co stanie się z rowerami miejskimi i stacjami, przy których stały. Rowery stanowiące własność miasta (to rowery 3G), zostaną przekazane do jednostek miejskich i placówek oświatowych. - Terminale służące do wypożyczeń wraz ze stojakami do rowerów zostaną wystawione na sprzedaż - w przyszłym roku ZTM ogłosi przetarg, który ma wyłonić podmiot zainteresowany zakupem tej infrastruktury. Nabywca będzie zobowiązany do jej zdemontowania i uprzątnięcia miejsc, w których obecnie znajdują się stacje PRM.

Czy miasto planuje coś robić w miejscach, w których obecnie wyznaczone są stacje i strefy zwrotu PRM? Trwają analizy. - Najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem jest utworzenie w tych miejscach stref zwrotu współdzielonych urządzeń transportu, zwłaszcza hulajnóg i rowerów elektrycznych. ZDM wspólnie z Biurem Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa Urzędu Miasta prowadzi w tej sprawie dialog z działającymi w Poznaniu operatorami hulajnóg i rowerów elektrycznych.

Użytkownicy systemu PRM będą mogli dalej korzystać z systemów rowerowych, którym operatorem jest Nextbike. A te dostępne są nie tylko w Polsce, ale i w innych europejskich krajach. - Chcąc wypożyczać rowery, trzeba pobrać aplikację "nextbike by TIER" (środki z PRM zostaną zachowane pod warunkiem zalogowania się w niej danymi z PRM - nr telefonu + PIN). Aplikacja PRM Poznań będzie aktywna do końca 2022 roku - podkreślają urzędnicy.

Jeśli użytkownik nie chce dłużej mieć swojego konta, powinien rozwiązać umowę z firmą Nextbike. Można to zrobić mailowo, przez formularz na stronie Nextbike lub listownie.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

2℃
-2℃
Poziom opadów:
0.2 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
13.80 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro