Na przebudowywanej trasie PST ukończono prace mostowe. Jak przebiega inwestycja?
- Prace prowadzone na trasie PST idą zgodnie z harmonogramem i codziennie widać ich postęp. Zdajemy sobie sprawę, jak jest ona ważna dla mieszkańców północnej części miasta, dlatego najpóźniej w styczniu przywrócony zostanie ruch dla pasażerów między Teatralką a ul. Słowiańską. Reszta trasy w stronę os. Sobieskiego gotowa będzie na przełomie maja i czerwca przyszłego roku - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Co już udało się zrobić? - Estakada Bogdanki oraz wiadukt nad ul. Poznańską zyskały już nową izolację. Na odcinku między Roosevelta a przystankiem Słowiańska w znacznej części przeprowadzono już roboty torowe - w kierunku Piątkowa wyraźnie widoczne jest już nowe torowisko, trwa jego układanie w kierunku centrum. Wyremontowany zostanie też rozjazd znajdujący się przy ul. Roosevelta - wyjaśniają urzędnicy.
Ten fragment trasy ma być gotowy w 2023 roku. Pasażerowie będą mogli dojechać z centrum do Słowiańskiej i w drugą stronę.
Na drugim remontowanym odcinku również dużo się dzieje. - W rejonie przystanku Słowiańska zabudowano ścianki oporowe na dwóch peronach. Trwa również układanie nawierzchni torowej. Przed każdym przystankiem na długości ok. 40 metrów zamiast podsypkowej podbudowy torowiska szyny zostaną zamontowane na prefabrykowanych płytach. Umożliwi to w przyszłości - w sytuacjach nadzwyczajnych lub awaryjnych - montaż rozjazdu nakładkowego. Dzięki nakładce będzie można uruchomić komunikację z centrum do przystanku Słowiańska w momencie kiedy wciąż będą się toczyły prace na części trasy PST do Szymanowskiego.
Na następnych odcinkach układany jest tłuczeń, a na nim pojawią się podkłady i torowisko.
Najpopularniejsze komentarze