Biedronka szuka oszczędności przygaszając oświetlenie i wyłączając logotypy
Zmian jest więcej.
Sieć sklepów Biedronka zaapelowała do pracowników, by oszczędzali energię elektryczną w sklepach. Do kierowników sklepów trafiają wytyczne. - Oświetlenie w sklepach sieci działa w godzinach pracy sklepów, w czasie towarowania jest przygaszane, a oświetlenie parkingów i logotypów zewnętrznych działa tylko po zmroku. Oświetlenie jest wyłączone poza godzinami pracy sklepu i towarowania - informuje biuro prasowe sieci.
Ale to nie koniec. - Kierownicy placówek otrzymali zalecenie wyłączania oświetlenia w biurach, stołówkach, toaletach i sanitariatach, gdy nie są używane. Systemy wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania będą działały w godzinach pracy sklepów w oparciu o ustalone parametry grzania i chłodzenia. Drzwi regałów chłodniczych i mroźni pozostają zamknięte, gdy nie są używane - dodaje.
Dodatkowo w nowych i odnawianych sklepach pojawiają się bardziej energooszczędne chłodziarki i zamrażarki, LED-owe oświetlenie, pompy ciepła, dachy i ściany są izolowane. - W wyniku remontów sklepów w 2021 roku sieć zaoszczędziła 813 megawatów energii. Biedronka każdorazowo w czasie prac remontowych montuje także nowoczesne systemy BMS, których pracę można ustawić zgodnie z harmonogramem uwzględniającym godziny otwarcia sklepu i analizę zużycia mediów. Takie rozwiązanie pozwala na inteligentne zarządzanie urządzeniami technicznymi.
Na obiektach sieci pojawia się też coraz więcej paneli fotowoltaicznych. Do końca 2025 roku instalacje z panelami mają się pojawić na 2000 sklepów.
Najpopularniejsze komentarze