Reklama
Reklama

Węzeł Grunwaldzka: pierwszy wiadukt po testach obciążeniowych z udziałem... lokomotywy!

fot. PIM
fot. PIM

Testy odbyły się w środę.

Chodzi o obiekt powstający na granicy Poznania i Plewisk. - Budowa wiaduktu została podzielona na etapy, by nie było konieczności całkowitego zamknięcia trasy kolejowej. W pierwszej kolejności powstaje część wiaduktu po stronie Poznania i to właśnie ona przeszła testy obciążeniowe. Takie próby pozwalają określić m.in. sztywność konstrukcji oraz ocenić stabilność posadowienia podpór. Na wiadukcie stanęła lokomotywa i specjaliści mogli sprawdzić, jak zachowuje się konstrukcja przy takim obciążeniu. W kolejnych krokach ruch kolejowy zostanie przełożony na nowe tory i obiekt, co pozwoli na rozpoczęcie budowy drugiego wiaduktu po stronie Plewisk - mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Pierwszy wiadukt jest dwuprzęsłowy i ma 33 metry długości oraz prawie 6 metrów szerokości. - Próby obciążeniowe przeprowadzono z udziałem lokomotywy spalinowej. Podczas prób stawała ona na każdym z dwóch przęseł. W ostatnim tygodniu rozpoczęły się także prace związane z siecią trakcyjną. Dzięki budowie przejazdu pod torami kolejowymi w ciągu ul. Grunwaldzkiej, piesi, rowerzyści i kierowcy nie będą już musieli czekać przed opuszczonym szlabanem - wyjaśniają Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Prace prowadzone są nie tylko na wiadukcie kolejowym. Widać już konstrukcję kładki pieszo-rowerowej, na ulicy Szałwiowej zobaczyć można pierwsze krawężniki. - Zakończono głębienie i betonowanie ścian szczelinowych po stronie Poznania, wzdłuż ul. Grunwaldzkiej, które to są elementem przejazdu pod torami kolejowymi. Równolegle toczą się prace polegające na przebudowie sieci uzbrojenia podziemnego, takie jak układanie linii kablowych, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, gazociągu czy światłowodu.

Inwestycja ma się zakończyć pod koniec przyszłego roku.


Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

7℃
4℃
Poziom opadów:
4.8 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
11.00 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro