Reklama
Reklama

Jest raport z pierwszego tygodnia prac na trasie kórnickiej. Już wiadomo, że autobus nr 184 pojedzie na Franowo

fot. ZTM
fot. ZTM

Znika torowisko i sieć trakcyjna.

Przebudowa trasy kórnickiej była konieczna z uwagi na jej bardzo zły stan. Jak przekazuje ZTM, prace postępują. "Choć prace rozpoczęto zaledwie 5 dni temu, ich postęp jest bardzo widoczny. W bieżącym tygodniu wykonawca koncentrował się na demontażu torowiska i sieci trakcyjnej oraz pracach przygotowawczych. W kolejnym tygodniu zaplanowane są prace ziemne na torowisku pomiędzy ulicą Jana Pawła II a Katowicką" - informuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.

Z uwagi na brak możliwości przejazdu tramwajów pomiędzy os. Lecha a węzłem Kórnicka/Jana Pawła II w rejonie Łaciny, Chartowa i Żegrza wprowadzono duże zmiany w komunikacji. "W pierwszych dniach po rozpoczęciu robót w odnalezieniu się w nowej sytuacji pomagali pasażerom obecni w terenie pracownicy ZTM i MPK. Po zakończeniu prac będzie można korzystać z nowoczesnej trasy, ale teraz są niedogodności z których zdajemy sobie sprawę. Dlatego dziękujemy pasażerom za cierpliwość i wyrozumiałość" - dodaje rzecznik i zapewnia, że na bieżąco prowadzony jest monitoring funkcjonowania komunikacji.

"Trafionym pomysłem było skoordynowanie tras tramwajowych linii numer 1 i 18 z liniami numer 5 i 11. Dzięki temu pasażerowie mają zapewnione dogodne przesiadki z linii obsługujących trasę przez GTR na Franowo (1 i 18) na tramwaje jadące w kierunku ronda Rataje lub ulicą Hetmańską" - przekazuje Trzebiatowski.

"Obserwacje wykazały wzrost frekwencji na linii 1 o 20 proc., na linii 18 o 30 proc., co spowodowane było większą liczbą pasażerów na przystanku Os. Czecha. Na liniach 1 i 18 na Górnym Tarasie Rataj nie odnotowaliśmy jednak nadmiernego zatłoczenia, a napełnienia w komunikacyjnym szczycie nie przekraczały 60 proc. pojemności tramwajów" - dodaje.

Według obserwacji ZTM, poprawnie obsługiwany jest także ciąg komunikacyjny Os. Lecha - Os. Tysiąclecia - Rondo Rataje przez linie autobusowe nr 154, 162, 181, 190 i 196. Najwyraźniej frekwencja wzrosła tu na linii 181 (ale linia ta wcześniej wykazywała niewielką frekwencję na poziomie 20 proc., obecnie nie przekracza poziomu 40 proc.) oraz na linii nr 190 (napełnienia do 60 proc.). Na liniach nr 157 i 184 na ul. Baraniaka nie stwierdzono znaczącego wzrostu frekwencji.

W celu wzmocnienia dojazdu z Franowa do Ronda Śródka i Ronda Rataje od 14 listopada autobus linii nr 184 kursować będzie z wjazdem na pętlę Franowo. "Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie linią nr 190, która ma także duże znacznie w obsłudze północnej części Poznania (w zastępstwie za remontowaną trasę PST), szukamy możliwości wzmocnienia tego połączenia" - kończy rzecznik.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

2℃
-5℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
9 km
Stan powietrza
PM2.5
5.85 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro