Reklama
Reklama

Ruszył remont Trasy Kórnickiej. Modernizacja tramwajowej trasy wre. Utrudnienia komunikacyjne i objazdy

fot. Maciej Karwowski
fot. Maciej Karwowski

Poznańskie Inwestycje Miejskie przewidują, że prace zakończą się jesienią przyszłego roku.

Już od poniedziałku rozpoczęto prace remontowe przy Trasie Kórnickiej. W skutek czego wyłączono z ruchu tramwajowego trasę między osiedlem Lecha, a węzłem Kórnickim. Dwie linie tramwajowe, zgodnie z planem zostały skierowane na objazd.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

- Jest to trzeci, a zarazem ostatni etap większej inwestycji obejmującej zarówno budowę odcinka nowej trasy tramwajowej jak i modernizację torowisk na Górnym Tarasie Rataj. Dwa z trzech etapów zostały już wykonane, a teraz przystępujemy do realizacji ostatniego, trzeciego etapu tej inwestycji. Uprzedzając ewentualne pytania o to, dlaczego realizujemy tę inwestycję teraz, muszę przypomnieć, że torowisko między węzłem Kórnicka, a przystankiem Osiedla Lecha jest w bardzo złym stanie, czego efektem jest wprowadzenie lokalnych ograniczeń prędkości - powiedział Jan Gosiewski dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Według Gąsiewskiego, drugim poważnym powodem do przeprowadzenia modernizacji jest kwestia unijnego dofinansowania. W związku z tym cała inwestycja musi zostać zrealizowana i rozliczona do końca 2023 roku.

Pasażerowie zyskają nowy przystanek o nazwie Łacina. Reszta przystanków zostanie zmodernizowana, a przystanek Polanka poza modernizacją zostanie także przeniesiony w rejon ulicy Milczańskiej. Myślimy, że całość inwestycji zostanie zakończona jesienią przyszłego roku - powiedział Tomasz Płóciniczak, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Zmiany w komunikacji tramwajowej dotyczą linii numer 5 i 18. "Piątka" z ronda Rataje kursuje ulicami Zamenhofa i Hetmańską do Unii Lubelskiej, z kolei "osiemnastka" od przystanku Piaśnicka Rynek jedzie przez Chartowo, Żegrze, Hetmańską i Zamenhofa do ronda Rataje, a następnie stałą trasą przez Królowej Jadwigi, most Dworcowy, Kaponierę i Dąbrowskiego na Ogrody. Linia nr 17 będzie zawieszona.

W celu umożliwienia jak najłatwiejszych przesiadek pomiędzy liniami numer 1, 5, 11 i 18 obsługującymi Górny Taras Rataj ich rozkłady zostały skoordynowane. Z jadącego z Franowa tramwaju nr 1 na rondzie Żegrze/rondzie Starołęka można się przesiąść na "piątkę", a z linii nr 18 na "jedenastkę". Pozwoli to na podwojenie oferty przewozowej dla osiedli położonych na Chartowie i Żegrzu - podaje Transport Publiczny.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
16.00 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro