Reklama
Reklama

Od poniedziałku tramwaje nie pojadą Trasą Kórnicką

fot. PIM
fot. PIM

Przypominamy - rusza przebudowa trasy.

Przed nami ostatni weekend z ruchem tramwajowym na Trasie Kórnickiej. Od poniedziałku odcinek torowiska pomiędzy osiedlem Lecha i ulicą Jana Pawła II zostanie wyłączony z użytku. Prace tutaj potrwają mniej więcej rok - miasto chce, by zakończyły się we wrześniu przyszłego roku, choć oficjalnie mają się zakończyć jesienią 2023, a więc równie dobrze w grudniu.

Dla pasażerów kolejne wyłączenie torowiska z użytku to kolejne utrudnienia i zmiany w komunikacji miejskiej. - Na odcinku od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha wymienione zostanie bardzo mocno wyeksploatowane torowisko oraz sieć trakcyjna. Przebudowane zostaną istniejące przystanki Kórnicka (za ul. Jana Pawła II, przy centrum handlowym) i Os. Tysiąclecia. Z kolei obecne perony przystanku Polanka czeka rozbiórka. W zamian powstaną dwa nowe: Polanka - bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina - w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Wszystkie zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zmienią się również trasy rowerowe i ciągi piesze w rejonie inwestycji, m.in. zostaną dostosowane do nowych peronów przystankowych, schodów i pochylni - podają Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W ramach inwestycji nie tylko wymienione zostanie torowisko, ale też wybudowane zostanie przedłużenie ulicy Pleszewskiej (od skrzyżowania z ul. Warczygłowy do skrzyżowania Kaliskiej i Polanka z możliwością przejazdu przez torowisko). Równocześnie zlikwidowany zostanie przejazd dla aut przez torowisko w ciągu ulicy Milczańskiej. Wzdłuż torowiska pojawi się natomiast chodnik i droga rowerowa.

Jakie zmiany w komunikacji miejskiej nas czekają? Inaczej kursować będą tramwaje linii nr 5 i 18. - "Piątka" z ronda Rataje będzie kursować ulicami Zamenhofa i Hetmańską do Unii Lubelskiej, z kolei "osiemnastka" od przystanku Piaśnicka Rynek pojedzie przez Chartowo, Żegrze, Hetmańską i Zamenhofa do ronda Rataje, a następnie stałą trasą przez Królowej Jadwigi, most Dworcowy, Kaponierę i Dąbrowskiego na Ogrody. Linia nr 17 będzie zawieszona. W celu umożliwienia jak najłatwiejszych przesiadek pomiędzy liniami numer 1, 5, 11 i 18 obsługującymi Górny Taras Rataj ich rozkłady zostały skoordynowane. Z jadącego z Franowa tramwaju nr 1 na rondzie Żegrze/rondzie Starołęka można się będzie przesiąść na "piątkę", a z linii nr 18 na "jedenastkę". Pozwoli to na podwojenie oferty przewozowej dla osiedli położonych na Chartowie i Żegrzu.

Autobusową komunikację zastępczą mają zapewnić linie nr 154 i 190. - Zostaną poprowadzone ulicami Anny Jantar i Brneńską, a następnie przez Milczańską i Inflancką na Chartowo i Żegrze. Relację Dworzec Rataje - os. Czecha dodatkowo wzmocni wydłużona linia nr 190. Będą z niej mogli skorzystać między innymi studenci z Rataj, chcący dojechać na Kampus UAM Morasko. Warto także pamiętać o możliwości przejazdu pomiędzy os. Czecha a Dworcem Rataje autobusami numer 152, 162, 166, 181 i 196 kursującymi ulicą Piłsudskiego oraz kursującymi ulicą Baraniaka do Śródki liniami numer 157 i 184.

Więcej o zmianach w komunikacji miejskiej TUTAJ. Ale ze zmianami muszą się liczyć także piesi i rowerzyści. - Od 17 października niedostępny będzie fragment ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż torowiska - na odcinku od przystanku tramwajowego Kórnicka do końca aktualnego przebiegu ul. Warczygłowy. Piesi będą mogli obejść zamknięty fragment wzdłuż ul. Warczygłowy i następnie wrócić na dostępny odcinek wzdłuż przebudowywanej trasy tramwajowej. Z kolei rowerzyści na zasadach ogólnych mogą przejechać ul. Warczygłowy i także wrócić na istniejący odcinek.

W pierwszym etapie prac nie są przewidziane utrudnienia w ruchu kołowym.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

4℃
-2℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
11.50 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro