Reklama

Trasa Kórnicka wyłączona z użytku od 17 października, podano jak pojadą autobusy i tramwaje

fot. PIM
fot. PIM

Miasto w piątek oficjalnie poinformowało, że remont Trasy Kórnickiej zacznie się 17 października potwierdzając tym samym nasze czwartkowe doniesienia.

To już ostatnie chwile z tramwajami na odcinku torowiska między ulicą Jana Pawła II i osiedlem Lecha. Od 17 października ruch zostanie tu wstrzymany, a wykonawca przebudowy rozpocznie prace. - Podpisaliśmy umowę z wyłonionym w postępowaniu przetargowym wykonawcą, który nie tylko zajmie się wysłużoną trasą tramwajową, ale i rozbudową dróg rowerowych, chodników oraz układu drogowego w ramach tzw. ringu Łacina - wyjaśnia Tomasz Płóciniczak, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Inwestycja rozpocznie się od rozbiórki mocno zużytego już torowiska i sieci trakcyjnej. Cała trasa o długości blisko dwóch kilometrów zostanie kompleksowo przebudowana. Zakładamy, że prace zakończą się jesienią przyszłego roku i pasażerowie będą podróżować wygodną, bezpieczną trasą - dodał.

Z naszych informacji wynikało, że miasto chce zdążyć z remontem do września przyszłego roku. Wiceprezes PIM zdaje się być ostrożniejszy informując o planowanym końcu prac "jesienią" przyszłego roku. Pamiętać należy, że jesień kończy się dopiero... pod koniec roku.

Pasażerom korzystającym z tej trasy nie trzeba tłumaczyć, że remont jest tu konieczny. Od dawna tramwaje poruszają się tutaj w żółwim tempie ze względu na fatalny stan torowiska. - Na odcinku od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha wymienione zostanie bardzo mocno wyeksploatowane torowisko oraz sieć trakcyjna. Przebudowane zostaną istniejące przystanki Kórnicka (za ul. Jana Pawła II, przy centrum handlowym) i Os. Tysiąclecia. Z kolei obecne perony przystanku Polanka czeka rozbiórka. W zamian powstaną dwa nowe: Polanka - bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina - w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Wszystkie zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zmienią się również trasy rowerowe i ciągi piesze w rejonie inwestycji, m.in. zostaną dostosowane do nowych peronów przystankowych, schodów i pochylni - podają Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Pojawi się tu nowe torowisko, nowa sieć trakcyjna, ale też zmiany czeka układ drogowy. - Przewidziana jest budowa przedłużenia ul. Pleszewskiej o długości ponad 200 metrów, na odcinku od skrzyżowania z ul. Zygmunta Warczygłowy do skrzyżowania ulic Kaliska i Polanka z możliwością przejazdu przez torowisko. Będzie to jednojezdniowa ulica z chodnikiem po obu stronach i drogą rowerową po stronie wschodniej - dodają.

Warto pamiętać, że jest to równoznaczne z likwidacją przejazdu dla aut przez torowisko w ciągu ulicy Milczańskiej. Tu pozostanie jedynie przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów. - W planach jest również budowa ciągu pieszego i rowerowego po południowej stronie torowiska do ul. Piaśnickiej i Inflanckiej - wyjaśniają PIM. Część drzew rosnących przy trasie trzeba będzie wyciąć, o czym pisaliśmy już na portalu. Pojawią się nowe nasadzenia.

Jak łatwo przewidzieć, remont oznacza utrudnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej. Kolejne w ostatnich miesiącach. Inaczej kursować będą tramwaje linii nr 5 i 18. - "Piątka" z ronda Rataje będzie kursować ulicami Zamenhofa i Hetmańską do Unii Lubelskiej, z kolei "osiemnastka" od przystanku Piaśnicka Rynek pojedzie przez Chartowo, Żegrze, Hetmańską i Zamenhofa do ronda Rataje, a następnie stałą trasą przez Królowej Jadwigi, most Dworcowy, Kaponierę i Dąbrowskiego na Ogrody. Linia nr 17 będzie zawieszona. W celu umożliwienia jak najłatwiejszych przesiadek pomiędzy liniami numer 1, 5, 11 i 18 obsługującymi Górny Taras Rataj ich rozkłady zostały skoordynowane. Z jadącego z Franowa tramwaju nr 1 na rondzie Żegrze/rondzie Starołęka można się będzie przesiąść na "piątkę", a z linii nr 18 na "jedenastkę". Pozwoli to na podwojenie oferty przewozowej dla osiedli położonych na Chartowie i Żegrzu.

Autobusową komunikację zastępczą mają zapewnić linie nr 154 i 190. - Zostaną poprowadzone ulicami Anny Jantar i Brneńską, a następnie przez Milczańską i Inflancką na Chartowo i Żegrze. Relację Dworzec Rataje - os. Czecha dodatkowo wzmocni wydłużona linia nr 190. Będą z niej mogli skorzystać między innymi studenci z Rataj, chcący dojechać na Kampus UAM Morasko. Warto także pamiętać o możliwości przejazdu pomiędzy os. Czecha a Dworcem Rataje autobusami numer 152, 162, 166, 181 i 196 kursującymi ulicą Piłsudskiego oraz kursującymi ulicą Baraniaka do Śródki liniami numer 157 i 184.

Więcej o zmianach w komunikacji miejskiej TUTAJ. Ale ze zmianami muszą się liczyć także piesi i rowerzyści. - Od 17 października niedostępny będzie fragment ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż torowiska - na odcinku od przystanku tramwajowego Kórnicka do końca aktualnego przebiegu ul. Warczygłowy. Piesi będą mogli obejść zamknięty fragment wzdłuż ul. Warczygłowy i następnie wrócić na dostępny odcinek wzdłuż przebudowywanej trasy tramwajowej. Z kolei rowerzyści na zasadach ogólnych mogą przejechać ul. Warczygłowy i także wrócić na istniejący odcinek.

W pierwszym etapie prac nie są przewidziane utrudnienia w ruchu kołowym.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Część ostrzeżeń dla Wielkopolski odwołano!
22℃
14℃
Poziom opadów:
0.2 mm
Wiatr do:
11 km
Stan powietrza
PM2.5
8.08 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro