Nowy odcinek Wartostrady na Dębinę: jak ma przebiegać i kiedy powstanie?
Z prośbą o szczegółowe informacje zwróciła się w tej sprawie do prezydenta Poznania radna Dorota Bonk-Hammermeister.
Już w sierpniu podawaliśmy, że miasto szykuje się do wydłużenia Wartostrady o kolejny odcinek - konkretnie od mostu Przemysła I do Dębiny. Poznańskie Inwestycje Miejskie poinformowały wówczas, że trwa projektowanie nowego odcinka. Podano, że trasa na tym odcinku nie będzie mieć nawierzchni bitumicznej i oświetlenia, by maksymalnie ograniczyć ingerowanie w środowisko. Informacja jednych mieszkańców ucieszyła, a inni zaczęli się zastanawiać, po co w ogóle wykonywać tam prace i za nie płacić, skoro już teraz istnieje tam droga gruntowa i w takim standardzie trasa ma pozostać.
O szczegóły zapytała prezydenta radna z Wildy w interpelacji. Poprosiła o odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. kosztów przygotowania projektu odcinka, a także terminu realizacji prac. Z odpowiedzi przygotowanej przez zastępcę prezydenta Poznania Mariusza Wiśniewskiego wynika, że dokładny przebieg nowej trasy nie jest jeszcze znany, ale pewne jest, że na trasie nie zostaną wycięte żadnego drzewa. Nie jest to możliwe ze względu na fakt, że odcinek będzie przebiegać przez użytki ekologiczne.
Wiadomo, że koszt przygotowania projektu to prawie 100 tysięcy złotych, a za projektem stoi firma Aldrog. Wszystkie prace związane z dokumentacją, w tym uzyskanie uzgodnień i pozwoleń, mają się zakończyć w marcu przyszłego roku. Nie oznacza to jednak, że natychmiast rozpocznie się realizacja inwestycji. - Obecnie planowane jest wyłącznie dokończenie prac związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej inwestycji. W budżecie Miasta nie przewidziano środków, które umożliwiłyby dalszą realizację inwestycji. Trwają prace nad wpisaniem projektu do Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, co umożliwi Miastu aplikowanie o środku unijne w perspektywie 2021-2027 - wyjaśnił Wiśniewski.
Najpopularniejsze komentarze