Tramwajem na Podolany? Trwa projektowanie nowej trasy
Gotowa jest natomiast koncepcja węzła przesiadkowego Druskienicka.
O sprawie pisze branżowy portal transport-publiczny.pl. Z ustaleń dziennikarza wynika, że już w ubiegłym roku na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego powstała koncepcja zintegrowanego węzła przesiadkowego, który ma być zlokalizowany w rejonie ulic Koszalińskiej i Hezjoda. W skład węzła miałby wejść m.in. przystanek Poznańskiej Kolei Metropolitalnej na linii Poznań - Piła, a także parkingi Park&Ride, Bike&Ride, a także Kiss&Ride. Powstać ma tu także pętla autobusowa z toaletą. Koncepcja może jednak ulec zmianie, ale koszty szacuje się na około 40 mln złotych (w chwili jego sporządzenia). Dziś to z pewnością wyższa kwota. ZTM nie ma w najbliższych planach realizacji takiej inwestycji. Wszystko zależy od możliwości finansowych miasta, a wiadomo, że jest sytuacja jest obecnie trudna.
To właśnie na tym węźle miałaby się kończyć nowa trasa tramwajowa na Podolany. Ta wciąż jest opracowywana. Kolejnym jej etapem miałaby być budowa odcinka aż na Strzeszyn. I w tym przypadku trudno mówić o konkretnych datach realizacji inwestycji. Wszystko zależy od finansów miasta. W rozmowie z branżowym portalem zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski przyznał, że najwcześniej mogłoby to nastąpić po 2027 roku.
Nowa trasa tramwajowa miałaby nie tylko ułatwić mieszkańcom tego rejonu Poznania dostanie się do centrum komunikacją miejską, ale też skomunikować istniejące tu duże szpitale. Ze wstępnych założeń wynika, że tramwaj miałby jechać od trasy na Piątkowską w kierunku Alei Solidarności, w pobliżu szpitali MSWiA i dziecięcego w ulicę Dojazd, a dalej przez m.in. ogródki działkowe do Druskienickiej.
Najpopularniejsze komentarze