Od 1 września centrum Poznania bez tramwajów! Wiemy, jak będzie wyglądać komunikacja miejska
Miasto podało szczegóły, ale nie są to dobre wiadomości.
Od tygodni wiemy, że 1 września rozpocznie się kolejny etap Projektu Centrum związany tym razem z przebudową okolic Okrąglaka. Wiemy też, że z pewnością prace będą oznaczać utrudnienia w ruchu, ale dotąd miasto nie przedstawiało szczegółów planowanych zmian komunikacyjnych. W środę w końcu poznaliśmy plan urzędników na najbliższe miesiące i nie są to dobre wiadomości dla pasażerów.
W związku z Projektem Centrum wyłączone z ruchu zostanie torowisko tramwajowe pomiędzy mostem Teatralnym i placem Wielkopolskim. Dołączając do tego już wyłączoną z ruchu tramwajowego ulicę Święty Marcin, mamy centrum Poznania bez tramwajów.
- Zamknięcie dla ruchu trasy tramwajowej od mostu Teatralnego przez pl. Cyryla Ratajskiego do pl. Wielkopolskiego wymusi zmiany na kursujących tym odcinkiem tramwajach - podaje Zarząd Transportu Miejskiego.
Oto szczegóły (za ZTM - TUTAJ schemat):
Linia nr 4: tramwaj pojedzie z Połabskiej, a z ul. Roosevelta skręci w Dąbrowskiego i dojedzie na Ogrody.
Linia nr 8: tramwaj z Miłostowa skieruje się na rondzie Śródka przez ulicę Jana Pawła II do ronda Rataje, a następnie ulicą Królowej Jadwigi i Górną Wildą na Wildę, skąd przez Hetmańską i Starołęcką dojedzie do pętli Starołęka Mała.
Linia nr 17: tramwaj pojedzie z pętli Zawady przez trasę kórnicką i Górny Taras Rataj oraz ulicę Starołęcką do pętli Starołęka PKM.
Linia nr 96: będzie zawieszona - na części trasy (Błażeja - most Teatralny) zastąpi ją linia nr 3, na której tramwaj z Błażeja pojedzie przez Naramowice i Winogrady do centrum, a następnie przez Roosevelta i Głogowską na Górczyn PKM.
Przypomnijmy, że cały czas zamknięta jest i będzie trasa PST. - Podstawową linią zastępczą na PST jest autobus T12 oraz nocna linia nr 231, zachęcamy do korzystania także z bezpośrednich połączeń autobusowych do centrum na liniach nr: 168, 169, 171, 174, 190 oraz korzystania z linii tramwajowych nr 3 i 10 z Naramowic, 4 i 15 z Połabskiej oraz 11 i 14 z Piątkowskiej.
Pomiędzy rondem Śródka i placem Wielkopolskim kursować będzie linia wahadłowa 98. Do ronda Śródka dojedzie linia autobusowa nr 163, a linia nr 190 pojedzie do ronda Rataje.
Linia nr 163
GÓRCZYN PKM - Ściegiennego - Jugosłowiańska - Bułgarska - Marcelińska - Grochowska - Bukowska - Zwierzyniecka - Święty Marcin - al. Niepodległości - Solna - Małe Garbary - Wyszyńskiego - RONDO ŚRÓDKA
Linia nr 190
OS. SOBIESKIEGO - Jaroczyńskiego - Wojciechowskiego - Piątkowska - Słowiańska - Szelągowska - Garbary - Królowej Jadwigi - Krzywoustego - RONDO RATAJE
- Aby dojechać do centrum od strony mostu Teatralnego można skorzystać z linii autobusowej nr 163. W celu wzmocnienia tego połączenia, linia nr 163 będzie miała wydłużoną trasę z Górczyna PKM do Ronda Śródka. Pasażerowie zmierzający do centrum od strony północy mogą się przesiąść w rejonie ulicy Nowowiejskiego lub Libelta na autobus nr 163. Można także rozważyć przesiadkę w rejonie Al. Wielkopolskiej (z jednej z sześciu linii tramwajowych z północy Poznania) na kursujący ulicą Solną w kierunku Garbar autobus nr 160. Jadąc od południa, warto rozważyć przesiadkę z tramwaju na linię nr 163 w rejonie ronda Kaponiera, przystanków Solna i Małe Garbary - proponuje ZTM.
Zmiany zajdą też w rejonie placu Wiosny Ludów. Po demontażu łuku torowego znikną linie wahadłowe 95 i 99. Powrócą tu linie nr 9 i 13. - Od 1 września "dziewiątką" będzie można dojechać z Dębca PKM przez Wildę do przystanku Plac Wiosny Ludów, natomiast "trzynastka" będzie miała trasę z przystanku Starołęka PKM przez rondo Starołęka, rondo Rataje i św. Rocha do przystanku Wrocławska. Tramwaje będą mogły już dojeżdżać do zmodernizowanych Al. Marcinkowskiego, gdzie będą wykonywać manewr wycofania i powrotu w kierunku pl. Wiosny Ludów. Z uwagi na wciąż prowadzone prace w rejonie Marcinkowskiego obecnie nie ma możliwości udostępnienia znajdujących się tam przystanków. Początkowym i końcowym przystankiem dla linii nr 9 będzie Plac Wiosny Ludów, a dla linii nr 13 - Wrocławska - kończy ZTM.
Jeśli pasażerowie MPK myślą, że to już wszystkie zmiany, są w błędzie. W drugiej połowie roku, prawdopodobnie jesienią, ruszy także generalny remont Trasy Kórnickiej. Szczegółów jeszcze nie podano.
Najpopularniejsze komentarze