W Poznaniu ruszyła produkcja Volkswagena Caddy na gaz ziemny
To kolejna wersja auta produkowana przez Volkswagen Poznań.
- Nowa wersja Volkswagena Caddy 5, której produkcja rozpoczęła się w poznańskim zakładzie, wyposażona jest w biwalentny, czyli pracujący zarówno na benzynę, jak i na gaz ziemny silnik TGI. To jednostka napędowa 1.5 TGI o mocy 96 kW z manualną skrzynią biegów. W samochodzie montowanych jest aż pięć zbiorników gazu o łącznej pojemności wodnej 139 l. Mieści się w nich ok. 35 m3 gazu pod ciśnieniem 180-200 bar. Zbiornik benzyny ma natomiast pojemność 11,5 l - informuje Volkswagen Poznań. - W napęd CNG wyposażana jest dłuższa wersja modelu - Volkswagen Caddy 5 Maxi, z rozstawem osi wynoszącym 2970 mm, zarówno w wersji Cargo, jak i w wersji osobowej: Kombi, Life oraz Style, w tym również w wersji 7-miejscowej.
Produkcja modelu z napędem na gaz wymagała dostosowania hali produkcyjnej. - W jednej z hal montażowych uruchomiliśmy nowe stanowiska podmontażu zestawów gazowych oraz kontroli szczelności. Dbając o najwyższe bezpieczeństwo pracowników i produkcji, stanowiska te wyposażone zostały dodatkowo w system detekcji metanu oraz okapy wentylacyjne - mówi Marcin Kanturski, kierownik produkcji w zakładzie Volkswagen Poznań w Poznaniu. Specjalne szkolenia musieli też przejść pracownicy.
- W przypadku poprzedniego modelu Caddy, który również oferowany był w wersji z napędem CNG, wyprodukowane w Antoninku i wyposażone już wstępnie w wydech, reduktor ciśnienia, główny przewód gazowy i mały zbiornik benzynowy samochody były transportowane do zakładu zabudów specjalnych w Swarzędzu i tam uzupełniane o instalację CNG. Caddy 5 z napędem na gaz ziemny powstaje w całości w głównym zakładzie Volkswagen Poznań w Poznaniu.