Reklama
Reklama

Przebudowa trasy kórnickiej: 6 ofert, żadna nie mieści się w budżecie

fot. PIM
fot. PIM

Poznańskie Inwestycje Miejskie otworzyły oferty w przetargu.

W czwartek, 30 czerwca, PIM otworzyły oferty w przetargu na przebudowę trasy kórnickiej, a więc odcinka trasy tramwajowej pomiędzy przystankami Kórnicka a osiedle Lecha. Inwestycja obejmuje nie tylko modernizację torowiska, ale też przedłużenie ulicy Pleszewskiej czy rozbudowę Kaliskiej. Przed otwarciem ofert Poznańskie Inwestycje Miejskiej poinformowały, że zamierzają przeznaczyć na inwestycję 72,2 mln złotych brutto.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

Wiadomo już, że zainteresowanych przeprowadzeniem inwestycji jest sześć firm. Oferty wahają się od 72,2 mln złotych (o około 20 tysięcy zł więcej niż założył PIM) do ponad 94 mln złotych. Najtańszą ofertę złożyła firma ZUE z Krakowa, a najdroższą Strabag. Choć żadna z ofert nie mieści się w budżecie założonym przez PIM, najtańsza z nich nieznacznie przekracza budżet. Jeśli więc po sprawdzeniu formalnym ofert zostanie ona uznana za najkorzystniejszą, dopłacenie kilkudziesięciu tysięcy złotych nie powinno być przeszkodą dla inwestora.

Już wcześniej informowaliśmy, że prace na trasie spowodują konieczność usunięcia części drzew rosnących przy torowisku. Konkretnie 121 drzew. 14 drzew zostanie natomiast przesadzonych. W ramach inwestycji konieczne będzie nasadzenie drzew w zamian za te usunięte. W sumie będzie ich 250. Mają to być drzewa z gatunku jarząb mączny i jesion wyniosły.

Inwestycja ma ruszyć w drugiej połowie roku i potrwa mniej więcej rok.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
30.70 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro