Reklama

Ogromne kolejki do punktu ZTM na rondzie Śródka. 2 godziny czekania, a na rondzie Rataje punkt zamknięty

fot. Czytelnik

Skarżą się pasażerowie.

W tej sprawie otrzymaliśmy sporo wiadomości. - Poznań Śródka, 1-2h czekania, temat PEKA - napisał do nas Czytelnik. - Rondo Rataje punkt nieczynny do odwołania. Pytam dlaczego? - dopytuje. - Wyrabiałam ostatnio kartę PEKA i doznałam nieprzyjemnego wręcz szoku. Na całe Rataje, gdzie mieszkają tysiące ludzi, najbliższym punktem odbioru karty jest punkt na rondzie Śródka. W dzień powszedni około godz 12 w kolejce stało ok. 30 osób. Oba okienka działały, jednak obsługa trwała bardzo długo. To niewyobrażalne, by na rondzie Rataje nie był dostępny punkt ZTM. Miasto zachęca nas do korzystania z komunikacji, ale okrutnie umie nas też do tego zniechęcić - pisze kolejna osoba.

Także widzowie WTK zauważyli problem. - 29 czerwca stałem w kolejce prawie 2 godziny, aby pani w okienku mogła nabić mi PEKE, aby móc swobodnie jeździć do pracy oraz z pracy do domu. Ale to się niestety się nie stało. Pani, która siedziała przed końcem pracy oznajmiła tym wszystkim ludziom, że o godzinie 20:00 kończy pracę, zamyka okienko i do widzenia, nikogo więcej nie przyjmuje. Jest to wielki skandal, żeby tak traktować klientów. A przypomnę, w samym Poznaniu 4 takie punkty są zamknięte, jak nie więcej. Skandal to mało powiedziane - pisze.

Zapytaliśmy o powód zamknięcia punktu ZTM na rondzie Rataje. - Punkt Obsługi Klienta na Dworcu Rataje jest niedostępny z uwagi na poważną awarię instalacji elektrycznej skutkującą brakiem zasilania. Z uwagi na konieczność zapewnienia użytkownikom tego obiektu należytego bezpieczeństwa, nie może być ona punktowo naprawiana, lecz musi zostać w całości wymieniona. Prace te zostaną wykonane w ramach zaplanowanej wcześniej kompleksowej modernizacji całości wnętrza budynku na Dworcu Rataje, którego jedną z części jest Punkt Obsługi Klienta ZTM - wyjaśnia Bartosz Trzebiatowski z Zarządu Transportu Miejskiego.

- Od ubiegłego roku prowadzone były prace projektowe, a obecnie - po uzyskaniu wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych - trwa procedura przetargowa mająca na celu wyłonić wykonawcę przebudowy, w ramach której zbudowany w latach 90. obiekt zostanie dostosowany do obecnych standardów. W ramach prac przewidziane jest między innymi stworzenie nowej poczekalni, poprawa warunków obsługi klientów i warunków pracy pracowników Punktu Obsługi Klienta oraz prowadzących pojazdy. Przebudowane zostanie zaplecze sanitarne i infrastruktura techniczna, a obiekt będzie dostosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami - dodaje.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

2℃
-2℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
33.97 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro