Reklama
Reklama

Prowadzisz lokalny biznes? Koniecznie zapoznaj się z naszym ABC lokalnego SEO

fot. pixabay.com

Właściciele małych firm i lokalnych usług często mierzą się z wyzwaniem dotarcia do nowych klientów. Nie wszystkie działania z zakresu SEO i digital marketingu przyniosą oczekiwane efekty dla lokalnego przedsiębiorcy. Jak wypozycjonować małą firmę, kiedy konkurencja na rynku to korporacyjne giganty, które od lat zajmują TOP pozycje w wynikach wyszukiwania? Mamy na to kilka sposobów! Dzielimy się wskazówkami w naszym poradniku ABC lokalnego SEO.

Lokalne SEO - dlaczego warto ?

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym w ogóle jest lokalne pozycjonowanie. Wszystkie działania SEO https://www.grupa-icea.pl/seo-co-to-jest/ skupiają się na poprawie widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie lokalne ma na celu docierać do osób, które są zainteresowane produktem lub usługą dostępną w danym regionie, mieście czy dzielnicy. Wyświetlając się w TOP pozycjach lokalnych wyników wyszukiwania, trafiasz do osób, które przebywają w danej okolicy lub nawet w niej mieszkają, a dzięki temu zyskujesz potencjalnych stałych klientów. Inwestycja w lokalne SEO to klucz do sukcesu dla małych biznesów.

Wyszukiwanie lokalne - statystyki

Ponad połowa ruchu w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych, których użycie z roku na rok wzrasta również w kontekście e-zakupów. 76% internautów, którzy korzystają z wyszukiwań w pobliżu na telefonach komórkowych, odwiedza dany biznes w przeciągu 1 dnia, jak podaje Think With Google. Decydując się na działania z zakresu lokalnego SEO, zawężasz grupę odbiorców, ale jednocześnie zwiększasz swoje szanse na dotarcie do osób, które skorzystają z Twojej usługi lub odwiedzą Twój sklep w mniej niż 24h. Inaczej rzecz ujmując, zawężając działania SEO do danej lokalizacji, np. do Poznania, dzielnicy Jeżyce, itp., możesz skutecznie zwiększyć swoją sprzedaż.

Lokalne wyszukiwanie jest też charakterystyczne dla przemieszczania się i podróżowania, kiedy dana osoba pojawia się w nowym miejscu i próbuje znaleźć najbliższą wegetariańską restaurację, piekarnię czy mechanika samochodowego. Zgodnie z danymi zebranymi na przestrzeni 2017-2019 przez Google Research Review, wyszukiwanie "Gdzie kupić" i "Znajdź w pobliżu" przez przeglądarki na urządzeniach mobilnych wzrosło o ponad 200% na przestrzeni tych dwóch lat.

Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?

Dobrze opracowana strategia marketingowa, uwzględniająca działania SEO, przekłada się na rozwój Twojego biznesu i zwiększenie zysków. Warto powierzyć te zadania specjalistom z danego zakresu i zdecydować się na stałą współpracę z agencją SEO. Na przykład poznańska agencja SEO będzie świetnym rozwiązaniem dla biznesu z Wielkopolski, ponieważ lepiej zna lokalny rynek niż agencje z innych zakątków kraju. Właśnie dlatego pozycjonowanie na obszarze miasta Poznań najlepiej zlecić lokalnym specjalistom https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-poznan/.

Lokalne SEO to nie tylko tworzenie treści bogatych we frazy kluczowe z nazwą miasta, dzielnicy czy innego rejonu, które będą umieszczone na stronie www. Czasami wystarczy, że osoba zainteresowana daną usługą po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy bez określenia lokalizacji i tak otrzyma wyniki związane z miejscem, w którym obecnie się znajduje. Taka możliwość pojawiła się dzięki usłudze Google - geolokalizacji. Wyszukiwarka określa kraj, miasto czy nawet dzielnicę za pomocą adresu IP lub GPS. Aby internauci mogli otrzymywać odpowiednie wyniki bez wpisywania lokalizacji, strona powinna nie tylko być zoptymalizowana pod frazy lokalne, ale również mieć swoją wirtualną wizytówkę Google w sieci, zawierającą dane adresowe i dane do kontaktu. Niezbędne jest zatem połączenie działań on-site i off-site oraz dopilnowanie jakościowych treści, czyli unikanie duplikatów i tekstów przesyconych frazami. Wdrożenie działań SEO wiąże się także z monitorowaniem wyników i analizą danych, dlatego warto zatrudnić ekspertów SEO, którzy profesjonalnie podejdą do procesu pozycjonowania lokalnego, zaczynając od audytu strony przez opracowanie strategii, wdrożenia aż po analizę wyników ich działań.

Korzyści z pozycjonowania lokalnego on-site i off-site

Wszystkie działania SEO można podzielić na dwie grupy: on-site i off-site. Do tych pierwszych należą optymalizacje wdrażane w obrębie strony internetowej. Mowa tu o przyjaznych adresach URL, o odpowiednim UX, czyli czytelnej mapie strony i prawidłowym ładowaniu się strony na wszystkich urządzeniach. To także opracowanie treści na stronę, które wypozycjonują ją pod konkretną lokalizację, dzięki zastosowaniu lokalnych fraz kluczowych i zapytań klientów. Poza opisami na stronie głównej i w sekcji blogowej lokalne frazy powinny być umieszczone też w adresach URL, meta opisach i meta tytułach. Do działań on-site zalicza się także linkowanie wewnętrzne, które polega na umieszczanie odnośników z jednej podstrony na drugą. Dzięki takim zabiegom internauci przekilkują się przez stronę intuicyjnie i jednocześnie pozostają na niej dłużej. Dla robotów Google, które zajmują się indeksowaniem stron, witryna, która przyciąga internautów, interpretowana jest jako wartościowa dla odbiorców, a tym samym chętniej proponowana innym użytkownikom i osiąga lepsze wyniki w SERPach.

Pozycjonowanie lokalne off-site to wszystkie czynności, które wdrażane są poza samą witryną, ale wciąż podnoszą jej widoczność w wynikach wyszukiwań. Tutaj mowa o linkowaniu zewnętrznym, a im więcej jakościowych i wiarygodnych odnośników lokalnych do witryny, tym bardziej rośnie jej wartość w oczach Google robotów indeksujących strony. Przy pozycjonowaniu należy także pamiętać o wizytówce Google, odpowiednich danych adresowych i opiniach wystawianych przez klientów.

Obszary, o które warto zadbać przy wdrażaniu optymalizacji SEO pod lokalne wyniki wyszukiwania:

  1. Audyt strony i strategia SEO opracowana przez specjalistów z agencji
  2. Optymalizacja strony pod lokalne frazy kluczowe i poprawa UX
  3. Regularne publikacje treści na blogu z uwzględnieniem linkowania wewnętrznego i fraz kluczowych
  4. Zadbanie o wizytówkę Google
  5. Publikacje poza stroną linkujące do witryny (linkowanie zewnętrzne)
  6. Monitorowanie danych i analiza wyników w Google Analytics i innych narzędziach SEO dla specjalistów

Podsumowanie

Małe lokalne biznesy warto pozycjonować na mniejszą skalę i skupić się na danym mieście, dzielnicy czy województwie. Odpowiednio wdrożona strategia optymalizacji pod kątem lokalnych wyszukiwań może przynieść bardzo satysfakcjonujące efekty. Internauci coraz częściej szukają firm i usług przez urządzenia mobilne, wykorzystując opcję "wyszukaj w pobliżu". Zdecydowanie inwestycja w poprawę widoczności lokalnego biznesu, to inwestycja w rozwój firmy oraz krok do zwiększenia zysków i pozyskania nowych klientów. Nie odkładaj optymalizacji SEO na później i zgłoś się do lokalnej agencji SEO po bezpłatny audyt i opracowanie skutecznej strategii na wypozycjonowanie się w danej lokalizacji. Regularne i systematyczne działania w tym obszarze na pewno przybliżą Cię na szczyt listy wyników pochodzących z najbliższej okolicy.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

32℃
21℃
Poziom opadów:
0.2 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
13.03 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro