Awaria systemu PEKA. Pasażerowie narzekają
Do awarii doszło w poniedziałek i do teraz nie udało się jej usunąć.
- Uwaga pasażerowie! Z przyczyn technicznych mogą wystąpić trudności z przenoszeniem zakupionych biletów oraz punktów tPortmonetki na karty PEKA. Usterka uniemożliwia doładowanie karty PEKA przez portal www.peka.poznan.pl. Ponadto klienci nie mogą logować się na swoje konta. Nie ma też możliwości wnioskowania o wydanie kart PEKA. Trwają prace nad jak najszybszym usunięciem usterki - wyjaśnia ZTM w oficjalnym komunikacie.
- Kartę można doładować w biletomatach stacjonarnych oraz w Punktach Obsługi Klienta ZTM i Punktach Sprzedaży Biletów. Bez zakłóceń działa część transportowa systemu PEKA, która umożliwia opłacanie przejazdów z tPortmonetki na karcie PEKA - dodaje.
Na awarię skarżą się nasi Czytelnicy. - Od wczoraj trwa awaria systemu PEKA. Na ich stronie jest informacja że pracują nad jak najszybszym usunięciem usterki. Ale w rozmowie telefonicznej z ZTM wczoraj po godz. 16 powiedziano, że pracują tylko do 15:30. Skandal - pisze jeden z Czytelników. - Prośba o poruszenie tematu awarii systemu obsługi PEKA. System od kilku dni nie działa. Użytkownicy nie mają możliwości zalogowania się na swoje konta. Awaria nie pozwala na przenoszenie biletów zakupionych przez Internet (jeszcze przed awarią) na fizyczne karty w pojazdach komunikacji miejskiej. Mimo sytuacji, kontrolerzy wystawiają mandaty osobom, które wykupiły bilety miesięczne etc. - dodaje Martyna.
W ZTM-ie usłyszeliśmy, że prace nad usunięciem awarii trwają cały czas. Nie ma jednak pewności, kiedy uda się rozwiązać problem.