Prawdziwa gratka dla miłośników historycznych tramwajów!
W niedzielę na trasę, pierwszy raz w tym sezonie, wyjedzie wagon silnikowy Typu I z wagonem doczepnym Carl Weyer.
- Wyjazd tego wyjątkowego składu zawsze wzbudza bardzo duże zainteresowanie mieszkańców. Nic w tym dziwnego, bowiem jest ozdobą historycznego taboru MPK Poznań! Wagony silnikowe Typu I były pierwszymi tramwajami elektrycznymi kursującymi po Poznaniu. Odbudowany wagon z 1898 roku już w najbliższą niedzielę (29 maja) będzie kursował na linii historycznej H razem z wagonem doczepnym Carl Weyer (takie wagony pojawiły się w Poznaniu w 1905 roku) - wyjaśnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
Tramwaj linii H będzie kursować pomiędzy Gajową / Starym ZOO a Placem Wielkopolskim. Odjazdy z ulicy Gajowej o 11.45, 12.45, 14.00, 15.00, 16.00, z placu o 12.05, 13.05, 14.30, 15.30, 16.20. - Pasażerowie będą zabierani jedynie do zapełnienia miejsc siedzących. Tramwaj nie będzie zatrzymywał się na przystankach pośrednich - po drodze nie będzie więc możliwości wsiadania, czy wysiadania. Na linii historycznej będzie obowiązywać taka sama taryfa jak na liniach turystycznych - dodaje. Kolejna okazja, by przejechać się tramwajem 5 czerwca, a więc w kolejną niedzielę.
W weekend po Poznaniu kursować będą linie turystyczne - tramwajowa 0 oraz autobusowa 100. W sobotę dodatkowo pojedziemy też linią nr 102. - Tym razem do obsługi linii 0 zaplanowano: na sobotę "helmuta", czyli tramwaj GT8, a na niedzielę - skład z należącym do MPK S.A. w Krakowie tramwajem 4N1. Na linii 102, która uruchamiana jest tylko w soboty, po raz pierwszy w tym sezonie wyjedzie charakterystyczny, żółty DAF. Natomiast na linię 100 przewidziano Jelcza PR110 i Ikarusa (sobota) oraz Ikarusa i Neoplana N4020 (niedziela). Ten Neoplan to to pierwszy niskopodłogowy autobus miejski w Polsce - w 1994 roku został zakupiony przez warszawskiego przewoźnika od Biura Handlowego Neoplan Polska, prowadzonego wówczas przez Pana Krzysztofa Olszewskiego, późniejszego założyciela Solarisa. Po zakończeniu służby firma Solaris Bus & Coach odkupiła go i odrestaurowała, a w tym roku udostępniła MPK Poznań z myślą o poznańskich liniach turystycznych.