Reklama
Reklama

Nowa Mazda CX-60 - Crafted in Japan

Na pierwszy rzut oka wyłania się długa maska silnika z mocno przesuniętą do tyłu kabiną oraz solidne koła. Bryła typowa dla rasowego sportowego SUV'a. Zachwyca atrakcyjna, potężna sylwetka z doskonałymi, eleganckimi liniami nadwozia oraz reflektorami o zadziornym kształcie i drapieżnym spojrzeniu. Oto stoi przed nami model, na który czekało wielu Klientów Mazdy. Imponujący SUV FR z silnikiem umieszczonym z przodu i z napędem na tylną oś (układ FR - front engine, rear-wheel-drive/ Formula Racing). Samochód o sylwetce dominatora, zaprojektowany całkowicie od podstaw - nowa Mazda CX-60.

Japońscy projektanci wierni koncepcji projektowej KODO - Dusza Ruchu stworzyli model, który pobudza nasze zmysły piękną i dynamiczną formą. Samochód, który daje jeszcze więcej radości i ekscytacji z jazdy, prowadzi się wręcz intuicyjnie i zapewnia luksus bezpiecznych podróży. Co więcej model hybrydowy, tworzony w symbiozie ze środowiskiem.

Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów SUV z napędem pełnej hybrydy typu plug-in z możliwością ładowania akumulatora z gniazdka. Jest to pierwszy tego typu pojazd w wydaniu Mazdy. Połączenie pracy silników benzynowego i elektrycznego składa się na łączną moc systemową 327 KM / 241 kW i 500 Nm moment obrotowy. Jeśli chodzi o osiągi, to są one równie imponujące. Mazda CX-60 PHEV może przyspieszać od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy, a jej elektryczna prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Pracując wyłącznie na silniku elektrycznym średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 1,5l / 100 km. Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV może pokonać dystans 60 km w trybie napędu czysto elektrycznego, przy prędkości do 100 km/h. Oczywiście zasięg Mazdy CX-60 w trybie elektrycznym uzależniony jest sposobu jazdy kierowcy, warunków drogowych i atmosferycznych.

Eleganckie wnętrze Mazdy CX-60 o jakości premium wprowadza ideę Kaichou - pierwiastek harmonii, łączący różne materiały i faktury, jak drewno klonowe, skórę Nappa, japońskie tkaniny i chromowane detale oraz Musubu - sztukę łączenia elementów, która była inspiracją dla unikatowego przeszycia materiału na desce rozdzielczej.

We wnętrzu Mazdy CX-60 dominuje szeroka deska rozdzielcza z motywem długich i ciągłych linii, tworzących spójność z liniami biegnącymi od tylnych bocznych okienek przez całą szerokość drzwi. Siedzenia nowej Mazdy CX-60 zaprojektowane są wyżej by zapewnić lepszą widoczność. Kierowca ze swojego miejsca ma w polu widzenia całą maskę, której kształt został zaprojektowany tak, by kierowca mógł łatwiej orientować się, gdzie kończy się przednia krawędź pojazdu. W kokpicie kierowcy znajdują się trzy główne obszary wyświetlania wiadomości: zestaw cyfrowych wskaźników za kierownicą, duży wyświetlacz head-up na przedniej szybie oraz centralny ekran systemów informacji i rozrywki o przekątnej 12,3 cala. W tylnym rzędzie siedzeń jest dość miejsca, by nawet pasażerowie o pokaźnych rozmiarach mogli zająć wygodną i stabilną pozycję siedzącą. Duży, panoramiczny dach (dostępny w wersjach z pośrednim i wysokim poziomem wyposażenia) oraz dyskretne, białe oświetlenie ambientowe tworzą wyrafinowany klimat wnętrza, zwłaszcza podczas jazdy nocą. Pojemność bagażnika włącznie ze schowkiem wynosi aż 570 litrów, a po rozłożeniu tylnej kanapy nawet do maksymalnie 1726 litrów. Opcjonalnie Mazda CX-60 może zostać wyposażona w elektrycznie podnoszoną tylną pokrywę bagażnika, którą użytkownik może otworzyć i zamknąć nieznacznym ruchem nogi.

Mazda CX-60 wyposażona jest w najnowszą wersję systemu multimedialnego Mazda Connect, który działa szybciej, ma udoskonaloną grafikę i jakość dźwięku oraz wbudowany czujnik położenia 3D i funkcję wyszukiwania słów, pomagającą znaleźć miejsce docelowe w nawigacji za pomocą kombinacji słów kluczowych.

Decydując się na zakup Mazdy CX-60 mamy do wyboru aż cztery wersje wyposażenia: podstawową Prime-Line, pośrednią Exclusive-Line oraz dwie wysokie: Homura i Takumi.

Nowością w modelu CX-60 jest lakier - biel Rhodium White. Jest to trzeci kolor, obok czerwieni Soul Red Crystal i szarości Machine Gray, uzyskiwany techniką natryskową Takuminuri. Inspirację do jego stworzenia stanowił minimalizm "mniej znaczy więcej" i koncepcja "nicości" zaczerpnięta z filozofii Zen.

Układ napędowy Mazdy CX-60 obejmuje trzy nowe silniki: pierwszą w wydaniu Mazdy jednostkę PHEV, czyli czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra e-Skyactiv G z napędem hybrydowym oraz dwa rzędowe silniki sześciocylindrowe: diesel e-Skyactive D o pojemności 3,3 litra o dwóch różnych poziomach mocy i benzynowy e-Skyactiv X o pojemności 3,0 litra. Wszystkie trzy jednostki napędowe współpracują z nową, ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów i z systemem i-Activ All-Wheel Drive - napędu na cztery koła. Silnik Diesla e-Skyactiv D i silnik benzynowy e-Skyactiv X mogą również występować jedynie z napędem na tylne koła. Ponadto wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników Mazda CX-60 umożliwia holowanie przyczepy o masie do 2 500 kg.

W modelu CX-60 zastosowano jeszcze bardziej zaawansowane technologie bezpieczeństwa, które chronią nie tylko kierowcę i pasażerów, ale także innych uczestników ruchu drogowego i minimalizują ryzyko wszelkiego rodzaju wypadków.

Nowy japoński SUV, Mazda CX-60, już wkrótce pojawi się w salonie w Poznaniu. Oficjalna premiera modelu planowana jest we wrześniu. Tymczasem, już teraz, samochód oferowany jest w przedsprzedaży i cieszy się nie lada zainteresowaniem.

Po więcej informacji i najświeższych danych dotyczących modelu CX-60 zapraszamy do salonu Mazda Voyager Group Poznań, przy ul. św. Michała 20, na stronę www.mazda-poznan-voyager.pl lub do kontaktu telefonicznego: 61 628 66 58

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

32℃
22℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
15.21 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro