Reklama
Reklama

Zbliża się przebudowa trasy kórnickiej. Ma być nowe torowisko i wygodne przystanki

fot. PIM

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg.

Zależy nam na poprawie komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej. Trasa kórnicka jest już wysłużona i wymaga gruntownej przebudowy. Obecnie tramwaje jeżdżą tam z ograniczoną prędkością z uwagi na stan techniczny trasy. Nadchodząca inwestycja jest ostatnią odsłoną większego zadania, które obejmowało także torowisko na Górnym Tarasie Rataj od os. Lecha do ronda Żegrze oraz nową trasę do ul. Unii Lubelskiej. Dzięki wszystkim trzem inwestycjom oraz modernizacji ronda Rataje, podróż tramwajem w tej części Poznania staje się wygodna i coraz bardziej niezawodna - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

W ramach inwestycji kompleksowo przebudowana zostanie trasa tramwajowa od skrzyżowania ul. Jana Pawła II i ul. Kórnickiej do os. Lecha. Odcinek ten liczy ok. 1,9 km długości. Zdemontowane i wybudowane na nowo zostanie torowisko, a także sieć trakcyjna i cała infrastruktura towarzysząca. Założeniem inwestycji jest wykonanie torowiska o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych, w celu osiągnięcia m.in. trwałości, stabilności, poprawy bezpieczeństwa.

Dzięki inwestycji ograniczona zostanie emisja drgań i hałasu, które wiążą się z przejazdem tramwajów. Zmienią się także lokalizacje przystanków, ponadto zostaną one dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wyłoniony w postępowaniu przetargowym wykonawca rozbuduje również układ drogowy, gdyż przewidziane jest przedłużenie ul. Pleszewskiej i rozbudowa ul. Kaliskiej. Piesi i rowerzyści także zyskają nową infrastrukturę - mówi Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Jak informują przedstawiciele PIM w zakres inwestycji wchodzi przebudowa przystanków Kórnicka (za ul. Jana Pawła II, przy remontowanym torowisku) i os. Tysiąclecia, natomiast obecne perony przystanku Polanka czeka rozbiórka. W zamian powstaną dwa nowe: Polanka - bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina - w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych.

Celem inwestycji jest też ograniczenie barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnościami. Zmienią się również trasy rowerowe i ciągi piesze w rejonie inwestycji oraz układ drogowy.

Prace drogowe będą dotyczyły fragmentu tzw. ringu łacina. Przewidziana jest budowa przedłużenia ul. Pleszewskiej o długości ponad 200 metrów, na odcinku od skrzyżowania z ul. Zygmunta Warczygłowy do kolejnego z ulicami Kaliską i Polanka. Będzie to jednojezdniowa ulica z chodnikiem po obu stronach i drogą rowerową po stronie wschodniej - informują urzędnicy PIM.

Po przebudowie przejazd przez torowisko tramwajowe w ciągu ul. Milczańskiej nie będzie dostępny dla samochodów, przewiduje się tam budowę wyłącznie przejścia i przejazdu dla pieszych i rowerzystów. Zamknięcie przejazdu dla samochodów nastąpi zgodnie z zapisami planu miejscowego, istotne są tu kwestie bezpieczeństwa. Przewiduje się za to rozbudowę ul. Kaliskiej na odcinku od ul. Polanka do ul. Jana Pawła II z dostosowaniem organizacji do ruchu jednokierunkowego na tym odcinku, z możliwością przejazdu przez torowisko. W planach jest również budowa ciągu pieszego i rowerowego po południowej stronie torowiska do ul. Piaśnickiej i Inflanckiej - dodają.

Przebudowa tzw. trasy kórnickiej jest ostatnim etapem większego zadania, które obejmowało modernizację torowiska tramwajowego w ciągu ul. Chartowo i Żegrze wraz z rondem Żegrze oraz budowę nowej trasy od ronda do ul. Unii Lubelskiej. Rozpoczęcie prac planowane jest na drugą połowę tego roku, a zakończenie w drugiej połowie 2023 r. PIM na oferty czeka do 14 czerwca.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

17℃
8℃
Poziom opadów:
0.9 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
3.97 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro