Myślał, że rozmawia z bankiem. Podał pracownikowi kod BLIK
Do mieszkańca gminy Wronki zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Mężczyzna zapytał pokrzywdzonego, czy potwierdza transakcję związaną z kupnem telefonu. Gdy ten zaprzeczył, został połączony z pracownikiem biura bezpieczeństwa. Aby anulować transakcję, pokrzywdzony miał wygenerować i przekazać pracownikowi biura kod BLIK. Zgłaszający nie wyczuł zagrożenia i wykonał tę czynność. Okazało się wówczas, iż z jego konta zostały wypłacone pieniądze - relacjonuje asp. Sandra Chuda, oficer prasowy policji w Szamotułach.
Policjanci po raz kolejny apelują o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, kodów autoryzacyjnych czy kodów BLIK. W sytuacji, gdy dzwoni do nas osoba podająca się pod pracownika banku i prosi o tego typu informacje, możemy mieć pewność, że rozmawiamy z oszustem. Nigdy nie przekazujmy takich danych, gdyż przez to możemy stracić nasze oszczędności! - kończy rzeczniczka.