Reklama
Reklama

MPK otworzyło oferty na remont trasy PST. Żadna nie mieści się w budżecie

fot. MPK Poznań
fot. MPK Poznań

Obecnie oferty są analizowane.

Będzie to pierwszy tak duży remont trasy PST od momentu jej powstania, a więc od 1997 roku. Zgodnie z planem remont powinien się rozpocząć w okolicy czerwca i ma potrwać pół roku. MPK w połowie marca ogłosiło przetarg na realizację prac pomiędzy ulicą Roosevelta i przystankiem Słowiańska. Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił natomiast przetarg na remont kolejnego odcinka - od przystanku Słowiańska do przystanku Szymanowskiego.

PROMOCJA! Umów się na sobotę lub poniedziałek 21 i 23.12, a do każdej wizyty scaling GRATIS! dr ELŻBIETA SMOLAK Centrum Stomatologii NOVODENT os. Lecha 15 A.
REKLAMA

W ostatni czwartek otwarto oferty złożone w przetargu MPK. - W postępowaniu dotyczącym remontu torowiska na odcinku od ul. Roosevelta do przystanku Słowiańska wraz z pracami konserwacyjnymi estakady nad Bogdanką i wiaduktu nad ul. Poznańską złożono cztery oferty na kwoty od ok. 16,5 mln zł do ok. 18,8 mln zł - wyjaśnia Agnieszka Smogulecka z MPK Poznań. - MPK Poznań zamierza przeznaczyć na zadanie ponad 12,1 mln zł. Komisja przystąpiła do formalnej weryfikacji złożonych ofert. Dalsze działania będą podejmowane zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień w MPK Poznań Sp. z o.o. nieobjętych Ustawą prawo zamówień publicznych - dodaje.

Oznacza to, że wszystkie oferty przewyższają budżet inwestycji założony przez miasto. I to o sporo, bo o ponad 4 mln złotych. Remont ma się odbyć, więc miasto prawdopodobnie dołoży brakującą kwotę. Co istotne, w październiku 2021 roku Poznań otrzymał 25,5 mln złotych dofinansowania z Polskiego Ładu na remont trasy PST oraz 95 mln zł na budowę Kładki Berdychowskiej. Wiadomo, że miasto będzie musiało dołożyć do inwestycji, ale i tak jest to duży zastrzyk finansowy.

Na odcinku, którego remont nadzorować będzie MPK, wymienione zostaną szyny, podkłady oraz podsypka tłuczniowa. - Przeprowadzona zostanie również konserwacja betonowej warstwy ochronnej koryta balastowego na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską, przy czym szczegółowy zakres prac związanych z tą konserwacją poznamy dopiero po demontażu nawierzchni torowej i ocenie stanu technicznego koryta balastowego - wyjaśniał w marcu Marek Grzybowski, wiceprezes MPK Poznań ds. technicznych.

Obecnie trwa opracowywanie wariantów obsługi komunikacyjnej w trakcie remontu PST. Z zapowiedzi wynika, że tymczasowe rozwiązanie będzie się opierać na autobusach za tramwaj.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

11℃
8℃
Poziom opadów:
2.2 mm
Wiatr do:
24 km
Stan powietrza
PM2.5
8.10 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro