Reklama

Budują przejście pod torami w Kiekrzu. Ma być bezpieczniej

fot. PKP PLK
fot. PKP PLK

Przygotowywany jest już wykop pod budowę nowego tunelu. Prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 14 mln zł planowane są do końca lipca.

Tunel pieszo-rowerowy powstaje pod dwoma torami trasy kolejowej, między zmodernizowanymi przejazdami kolejowo-drogowymi w Kiekrzu (na ul. Polnej i Pawłowickiej). Połączy ul. Ostrą oraz Krętą. Obiekt będzie wyposażony w jasne oświetlenie i monitoring. Zostanie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowy obiekt ułatwi mieszkańcom codzienną komunikację w stronę Jeziora Kierskiego Małego.

Prowadzisz firmę? Zgłoś się do bezpłatnego konkursu Poznański Lider Przedsiębiorczości. Czytelne zasady, prosty formularz, łatwe zgłoszenie. Czekamy na Ciebie do końca lutego.
REKLAMA

Z użyciem ciężkiego sprzętu prowadzone są roboty ziemne. Bezpieczne prowadzenie prac umożliwiają ścianki szczelinowe, które zabezpieczają wykop. Dla zapewnienia sprawnego ruchu pociągów na obu torach zamontowano tymczasowe konstrukcje odciążające, umożliwiające sprawną budowę obiektu przy utrzymaniu rozkładowych przejazdów - informuje Radosław Śledziński z PKP PLK.

Na poprawę bezpieczeństwa i zapewnienie dogodnej komunikacji w Kiekrzu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły blisko 14 mln zł (netto). Zasadnicze prace planowane są do końca lipca br. Przedsięwzięcie "Budowa przejścia pieszo-rowerowego pod torami w ciągu ulicy Ostra i Kręta w Kiekrzu" to dodatkowe prace realizowane w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny - Szczecin Dąbie" - dodaje.

Cały czas trwa modernizacja linii Poznań - Szczecin. Na przebudowywanej trasie dostęp do pociągów zwiększyły już nowe perony w 21 miejscowościach, m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Rokietnicy, Szamotułach i Wronkach. Łącznie pasażerowie zyskają oczekiwane warunki na ponad 30 stacjach i przystankach, także w wojewódzkie lubuskim i na Pomorzu Zachodnim. Etapowo wymieniana jest też nawierzchnia kolejowa. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. najszybsze pociągi pojadą między Poznaniem a Szczecinem z prędkością 160 km/h poniżej 2 godzin.

Trasa zostanie przystosowana do przejazdu większej liczby składów - możliwe będą dodatkowe połączenia dalekobieżne i regionalne. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów ważną częścią europejskiego korytarza transportowego z Dolnego Śląska przez Poznań na Pomorze Zachodnie - przypomina Śledziński.

Projekt "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny - Szczecin Dąbie" warty jest ponad 4 mld zł przy wykorzystaniu środków Unii Europejskiej z instrumentu "Łącząc Europę" (CEF). Podróżni skorzystają z zasadniczych efektów prac w 2023 r. - kończy.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

IMGW znów ostrzega. Może być niebezpiecznie na drogach!
12℃
-2℃
Poziom opadów:
1.2 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
77.26 μg/m3
Zły
Zobacz pogodę na jutro