Rowery miejskie wróciły na ulice. We wtorek rusza 11 sezon systemu PRM. Ostatni?
Wraz z końcem 2022 roku wygasa umowa z obecnym operatorem Poznańskiego Roweru Miejskiego.
Rowery funkcjonujące w ramach systemu PRM już można zobaczyć na poznańskich ulicach, ale system zacznie działać dopiero w nocy z poniedziałku na wtorek, a więc od 1 marca. Podobnie jak w poprzednim sezonie użytkownicy posiadający kartę PEKA z ważnym biletem okresowym będą mogli korzystać z bezpłatnych 30 minut podróży PRM. Pozostali muszą zapłacić za pierwsze 30 minut złotówkę.
W tym roku pojawiło się 8 nowych stref i 87 nowych rowerów 4G. Oznacza to, że w tym sezonie będzie można korzystać ze 112 stacji 3G z 1000 rowerów (w tym trzy ze stacjami dla dzieci - Malta Ski, Termy Maltańskie i Rondo Śródka oraz 76 rowerów z fotelikami dziecięcymi), 833 rowerów 4G i 30 rowerów elektrycznych 4G, a także 178 miejskich stref postoju rowerów 4G.
Nowe lokalizacje stref 4G PRM to Strzeszyn PKM, Stary Strzeszyn (pętla), Strzeszynek, Rusałka, Cegłowskiej, Druskienicka, Wartostrada POSiR i Zawady (pętla tramwajowa).
Nie wiadomo jeszcze, czy i w jakim kształcie system będzie działać w przyszłym roku. Umowa z obecnym operatorem wygasa bowiem 31 grudnia. - Pod uwagę brane są opcje obejmujące swoim zakresem zarówno rowery stacyjne 3G (które wraz z terminalami i stojakami są obecnie własnością ZTM w Poznaniu), jak i bezstacyjne 4G. Trudno jest obecnie prognozować, który model okaże się bardziej optymalnym i tańszym rozwiązaniem. Obecnie trwa analiza dokumentów złożonych przez potencjalnych operatorów systemu, którzy zgłosili swoje zainteresowanie w zakresie wstępnych konsultacji rynkowych, dotyczących uruchomienia oraz zarządzania i utrzymania systemu rowerów miejskich w Poznaniu od 2023 roku. Przeprowadzone konsultacje i analiza zebranych informacji pozwolą odpowiedzieć na szereg pytań i będą podstawą do podjęcia dalszych decyzji dotyczących najbliższej przyszłości systemu rowerów miejskich w stolicy Wielkopolski - wyjaśnia Zarząd Transportu Miejskiego.