Volkswagen Poznań stawia na automatyzację. Właśnie otwarto zautomatyzowany magazyn mniejszych części i podzespołów
Przygotowania do tej operacji trwały około rok.
- Budowa automatycznego magazynu mniejszych części i podzespołów w hali 44 była ostatnim etapem w realizacji pełnego wykorzystania nowych powierzchni logistycznych stworzonych na potrzeby uruchomienia produkcji modelu Volkswagen Caddy 5 - informuje Volkswagen Poznań. - Inwestycje rozpoczęto w styczniu 2021 roku, a już po dwunastu miesiącach nowy magazyn pracował z pełną mocą. Na powierzchni obiektu ok. 1200 m2 można składować ok. 43 000 pojemników i kartonów KLT, na regałach wysokości ponad 9 metrów. Pozostałe ok. 3000 m2 powierzchni zajmują linie przenośników, strefy przyjęć i wydawania towarów oraz strefa składowania pustych pojemników - dodaje.
W magazynie pracują 4 układnice, a każda z nich pracuje z prędkością ponad 6 metrów na sekundę. Co 7 sekund magazynowany jest kolejny pojemnik KLT. - W systemie zastosowano również innowacyjne rozwiązanie - wózek Twister, który może przemieszczać jednocześnie do czterech najmniejszych pojemników w regale. Dzięki temu wydajność procesów i samego magazynu wydatnie się zwiększyła. Teraz to 43 000 sztuk pojemników w porównaniu z 37 000 w poprzednim, zewnętrznym magazynie - dodaje.
Magazyn znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie hal montażu. - Jesteśmy teraz w stanie szybciej reagować na potrzeby linii montażowych i nie jesteśmy narażeni na możliwe zakłócenia w dostawach części pomiędzy zakładem w Poznaniu Antoninku i magazynem zewnętrznym - przyznaje Dietmar Mnich, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań.
Do tej pory magazyn znajdował się w Swarzędzu - Jasinie i konieczne było stosowanie dostaw ciężarówkami w trybie wahadłowym. Dzięki nowemu magazynowi możliwe było zlikwidowanie 14 kursów wahadłowych dziennie. - To przekłada się bezpośrednio na redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery aż o 45,85 tony rocznie - kończy.
Najpopularniejsze komentarze