Reklama

Trasa na Naramowice naszpikowana nowościami. W piątek utrudnienia

fot. PIM
fot. PIM

Jakie nowoczesne systemy tu zamontowano?

- Obecnie prace budowlane toczą się na odcinku od węzła Lechicka/Naramowicka do ul. Błażeja, gdzie powstaje przystanek końcowy. Dobrze widać tam torowisko, sieć trakcyjną i platformy przystankowe. Mniej widoczne, ale bardzo istotne, będą rozwiązania monitorujące to, co w funkcjonowaniu tramwajów jest najważniejsze - przepływ prądu. Korzystamy z nowości technicznych, by nowa trasa służyła również służbom miejskiego przewoźnika do monitorowania stanu wagonów - mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

W rejonie przystanku Jasna Rola pojawi się nowoczesny system monitoringu odbieraków (pantografów). Dzięki m.in. kamerom będzie można szybko wykrywać ryzyko awarii, która wiąże się ze wstrzymaniem ruchu, a nawet uszkodzeniem tramwaju lub sieci trakcyjnej. Innym nowoczesnym systemem będzie tester zwarcia osiowego, który sprawdza sprawność techniczną wagonów. - W przypadku tramwaju na Naramowice zostanie zamontowany na trasie, przed końcówką w rejonie ul. Błażeja. Jego zadaniem będzie sprawdzanie i mierzenie zwarcia osiowego oraz przekazywanie informacji o jego stanie. To istotna funkcja, bo będzie weryfikować prąd generowany na potrzeby przejeżdżającego tramwaju - podają Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Kolejnym rozwiązaniem zastosowanym na powstającej trasie jest sztywna sieć trakcyjna w miejscach, gdzie trasa przechodzi pod linią wysokiego napięcia. Sieć umieszczono tam w specjalnych profilach przymocowanych do słupów. - Na końcowym przystanku przy ul. Błażeja zamontowany został także system awaryjnego sterowania zwrotnicami - podobnie jak przy ul. Włodarskiej. Gdy nie zadziała normalnie wykorzystywany system sterowany z kabiny motorniczego, to takie rozwiązanie umożliwi przełączenie położenia zwrotnicy za pomocą specjalnego pulpitu, bez konieczności wykorzystania tradycyjnego zwrotnika.

W piątek, w związku z postępującymi pracami na trasie, kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami w rejonie skrzyżowania ulic Łużyckiej i Naramowickiej. Do 14.00 montowane tu będą elementy sygnalizacji świetlnej. Ruch do tego czasu będzie sterowany ręcznie, a jeden z pasów ruchu będzie nieprzejezdny.

Przypomnijmy, że trasa tramwajowa ma być gotowa na przełomie wiosny i lata, a układ drogowy jesienią.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
30.70 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro