Reklama
Reklama

Jak lokalny biznes może współpracować z klubem piłkarskim?

Czy sponsoring sportowy kojarzy Ci się przede wszystkimi z dużymi firmami, często o globalnym zasięgu i wielkiej rozpoznawalności? W gronie biznesowych partnerów klubów piłkarskich można jednak znaleźć również lokalne przedsiębiorstwa. Współpraca z klubem mocno akcentującym pochodzenie "z sąsiedztwa" to duża szansa na wypromowanie własnej marki, ale także sposób na podkreślenie regionalnych korzeni, wieloletniej rzemieślniczej tradycji oraz wspólnych wartości. Najlepszym tego przykładem jest Warta Poznań. Jakie więc korzyści dla lokalnego biznesu niesie współpraca z klubami sportowymi? Sprawdź koniecznie, jeśli masz swoją firmę w Poznaniu lub okolicach!

Eksponowanie marki i produktu

Możliwość eksponowania marki sponsora na stadionie, strojach meczowych czy w transmisjach telewizyjnych nadal działa jak magnes przyciągający biznes do profesjonalnego sportu. W przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, takich jak np. palarnia kawy Uno Espresso - reklamującej się na stadionie ekstraklasowej Warty Poznań, niezwiązanie współpracy z popularną w regionie drużyna sportową okazało się szansą na kreowanie świadomości marki wśród kibiców na stadionie, telewidzów oraz całej klubowej społeczności.

- Nawiązanie współpracy z Wartą Poznań to dla nas krok, który ma nam pomóc zaistnieć w świadomości szerszego grona odbiorców w Poznaniu. Jesteśmy lokalną firmą i działamy lokalnie. Zależy nam na tym, aby docierać do poznaniaków u boku takiego fajnego partnera, jakim jest Warta Poznań. Myślę, że uda nam się postawić kolejny krok w tym właśnie kierunku - mówi Leszek Odija, właściciel Uno Espresso.

Wspólny język, wspólne wartości

Na gruncie lokalnym dużo łatwiej znaleźć porozumienie, jeśli chodzi o wartości istotne zarówno dla klubu sportowego, jak i dla wspierającej go firmy. Oba biznesy działają przecież w tym samym środowisku - często kierują swoje usługi do tych samych odbiorców w mieście czy regionie. Nie jest tajemnicą, że zaangażowani kibice zwykle chętniej wybierają ofertę sponsora ukochanego zespołu niż konkurencji, która nie ma związków z ich klubem.

Warta Poznań współpracuje m.in. z działającą od ponad 25 lat na poznańskim rynku firmą Bloch Optyk.

- Gdy wiosną 2019 roku firma Bloch Optyk została Partnerem Klubu, Warta Poznań była beniaminkiem I ligi. Półtora roku później wspólnie świętowaliśmy awans do Ekstraklasy. To pokazuje, jak prestiż i rozpoznawalność marki może rosnąć wraz z sukcesami sportowymi - uważa Piotr Leśniowski, Rzecznik Prasowy "Zielonych". - Współpraca z firmą Bloch Optyk ma jeszcze jeden interesujący wymiar. Pana Wieńczysława Blocha można śmiało nazwać mecenasem poznańskiego sportu, ponieważ wspiera wiele inicjatyw w mieście. Ciekawostką jest to, że właściciel salonów Bloch Optyk wspominał kiedyś, że jako młody chłopak kibicował wielu drużynom z Poznania i chodził na ich mecze, m.in. także na spotkania "Zielonych" rozgrywane na dawnym stadionie im. Szyca.

To pokazuje, że w sytuacji, gdy liczą się przywiązanie do korzeni, chęć budowania silnej rozpoznawalności oraz docieranie przede wszystkim do lokalnego odbiorcy, współpraca może być korzystna dla każdej ze stron.

Rozumienie wzajemnych potrzeb

Działania wizerunkowe z klubem piłkarskim przekładają się na realne korzyści dla lokalnych firm, które dzięki temu często zyskują nowych, lojalnych klientów - kibiców chodzących na mecze.

- W styczniu otworzyliśmy pierwszy sklep partnerski Warty Poznań. Mieści się on w Poznaniu na os. Przyjaźni 132B. Cieszę się, że rozpoczynamy współpracę i jestem pewny, że będzie ona owocna. W ofercie sklepu są klubowe gadżety, a także m.in. #WARTOstrzelić, czyli oficjalne piwo Zielonych - mówi Michał Rychłowski, właściciel sklepu Rychło w Chmiel.

Jak widać, współczesny sponsoring sportowy sprzyja również nawiązywaniu cennych kontaktów biznesowych, w tym budowaniu sieci partnerskich oraz umacnianiu swojej pozycji na rynku. Dla małych i średnich firm to stanowi bodziec do dalszego rozwoju.

Działania z obszaru CSR

Współpraca firm z klubami sportowymi to coś więcej niż możliwość eksponowania swoich produktów oraz łatwiejsze docieranie do klientów. W ostatnich latach popularne stały się łączone inicjatywy tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Są one skierowane m.in. na potrzeby lokalnych społeczności czy też na ochronę środowiska.

Jak to wygląda w praktyce? Warta Poznań, mocno podkreślająca proekologiczne postawy, postawiła na współpracę z lokalnym Browarem Za Miastem. Efekt? Oficjalne klubowe piwo #WARTO STRZELIĆ!

- Współpraca z Browarem Za Miastem to dla nas idealne połączenie. Bo piłka nożna i piwo są niemal nierozłączne. Kraftowy i lokalny charakter Browaru świetnie wpisuje się w charakterystykę Warty Poznań - podkreśla Jarosław Żubka, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji poznańskiego klubu. - Zależy nam na wysokiej jakości i podobnym etosie budowania marki: cierpliwie i spójnie "warzonej". Wspólne działanie to także możliwość wspierania Warty Poznań przez kibiców. W myśl porozumienia część kwoty ze sprzedaży każdej butelki #WARTO STRZELIĆ zostanie przekazane Klubowi.

To kolejny dowód na to, że klub oraz jego sponsor mogą z sukcesami grać do jednej bramki!

Warto współpracować lokalnie!

Sponsorowanie sportu może przynosić różne korzyści - materialne, finansowe oraz wizerunkowe. Nawiązanie relacji z klubem ważnym dla miejscowej społeczności często pozwala ambitnym lokalnym firmom wykonać krok do przodu. Wiele rodzinnych biznesów przeszło taką drogę, zyskując ogólnokrajową rozpoznawalność - właśnie dzięki owocnemu wspieraniu klubów sportowych. Jeśli i Ty chcesz zostać Partnerem Warty Poznań, koniecznie zapoznaj się z propozycją "Zielonych"!

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

10℃
0℃
Poziom opadów:
2.7 mm
Wiatr do:
22 km
Stan powietrza
PM2.5
5.29 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro