Reklama
Reklama

Minęło 10 lat od montażu pierwszej ości nowego dworca kolejowego. Zobacz jak powstawały "chlebak" i Avenida

fot. Marek Walczak/ Dla Kolei
fot. Marek Walczak/ Dla Kolei

Montaż legendarnego budynku poznańskiego rozpoczął się 17 stycznia 2012 roku, między 1:00 a 2:00 w nocy.

Architektura przy ulicy Dworcowej 2 w Poznaniu łączy stary dworzec z nowym. Mieści się w nim również centrum handlowe Avenida i dworzec autobusowy. Nazwany przez Poznaniaków "chlebakiem" został oddany do użytku w 2012 roku przed mistrzostwami Euro 2012. Budynek wygrał nawet ranking serwisu InfoArchitektura.pl w 2013 roku. Jednak do dziś zdania, co do funkcjonalności obiektu, są podzielone. Głównie ze względu na to, że pasażerowie PKP musieli pokonywać duże dystanse, by dostać się z peronu na peron. Wynosiły one nawet pół kilometra.

Nie czekaj. Od 1 stycznia 2024 r. korzystanie z bezklasowych kotłów jest karalne. 2 stycznia 2025 r. rusza kolejna edycja programu Kawka Bis, zgłoś się i otrzymaj nawet 37 000 zł.
REKLAMA

Od tej pory, poznański dworzec już nie będzie taki sam... Zarówno mieszkańcy jak i podróżni szybko się przekonali, że koncepcja nowego dworca delikatnie mówiąc, nie wyszła. Czas pokaże, czy zmieni się coś na lepsze - podsumowało "Dla Kolei" we wspomnieniach o budowie nowego dworca kolejowego w Poznaniu.

Jednak centrum handlowe Avenida, które powstało zaraz przy dworcu cieszy się dziś sporą popularnością i niemal codziennie da się tam zauważyć spore tłumy ludzi.


Czy uważasz, że nowy dworzec kolejowy w Poznaniu spełnia swoją użytkową rolę?

  • 0%
  • 0%
  • 0%

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

4℃
-2℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
28.20 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro