Jest przetarg na modernizację kolejowej obwodnicy Poznania. Szacunkowy koszt to 1,6 mld złotych
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały w czwartek, że ogłosiły pięć przetargów na inwestycje za szacunkowe 6 mld złotych.
- Ogłoszone w tym tygodniu postępowania przetargowe, to wyjście naprzeciw oczekiwaniom kolejowej branży budowlanej. Mam nadzieję, że zgłoszone w konkursie Connecting Europe Facility projekty będą zrealizowane i pozwolą podnieść parametry modernizowanych linii. Przy wsparciu środków europejskich sukcesywnie zmieniamy polską kolej, czyniąc ją bardziej konkurencyjną i dostępną dla pasażerów - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
PKP PLK liczy, że uzyska dofinansowanie w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2021 - 2027. O jakie konkretnie przetargi chodzi? Z perspektywy Poznania najistotniejsza jest przebudowa kolejowej obwodnicy naszego miasta tak, by poruszały się nią nie tylko pociągi towarowe, ale też pasażerskie.
- Projekt obejmuje budowę łącznicy Poznań Strzeszyn - Poznań Piątkowo, co usprawni podróże w poznańskim węźle kolejowym. Planowana jest kompleksowa modernizacja łącznie ponad 70 km m.in. torów i sieci trakcyjnej. Umożliwi to przejazdy pociągów pasażerskich z prędkością 100-120 km/h - podają kolejarze.
W ramach tej inwestycji ma się pojawić 7 nowych przystanków: Poznań Suchy Las, Poznań Piątkowo, Poznań Naramowice, Poznań Koziegłowy, Poznań Zieliniec, Poznań Kobylepole, Poznań Franowo oraz planowana jest przebudowa przystanku Swarzędz Nowa Wieś.
Szacuje się, że całość ma kosztować ponad 1,5 mld złotych.
Pozostałe inwestycje, na które ogłoszono przetargi to: przebudowa trzech odcinków na Śląsku od Będzina przez Sosnowiec, Katowice, Tychy do granicy w Zebrzydowicach (to trzy przetargi), a także przebudowa stacji Słupsk (etap pierwszy).
Najpopularniejsze komentarze