Węzeł tramwajowy Kórnicka: przystanki na Jana Pawła II za krótkie?
Z interpelacją w tej sprawie wystąpił radny PiS Michał Grześ.
Z prośbą o pomoc zwrócił się do niego mieszkaniec. - Pasażerowie MPK korzystający z ważnego węzła przesiadkowego "KÓRNICKA", są niestety niezadowoleni z tej przebudowy - modernizacji dwóch przystanków tramwajowych w ciągu ul. Jana Pawła II, ponieważ zapomniano o podstawowej sprawie, tj. o wydłużeniu tych dwóch przystanków (tak, aby jednocześnie mogły się zatrzymywać dwa składy tramwajów), mimo że nie brakuje miejsca na ich wydłużenie - napisał.
Jak wyjaśnia Grześ, Zarząd Transportu Miejskiego już w listopadzie 2021 wyjaśniał, że nie było możliwości zbudowania tych przystanków w formie przystanków podwójnych. Chodzi o konieczność zachowania "rezerwy terenowej pod budowę trzeciego pasa ruchu". - Niestety argumenty ZTM o niemożliwości wydłużenia tych przystanków są mylące i zbyt enigmatyczne, ponieważ jezdnia od strony wschodniej, tj. od strony Galerii Posnania jest już czteropasmowa, a po przeciwnej stronie jest faktycznie jezdnia dwupasmowa - tworząc "wąskie gardło", przy dojeździe do Ronda Rataje od strony Ronda Śródka. Poszerzenie tego odcinka jezdni dwupasmowej, w ciągu ul.Jana Pawła II (na wysokości omawianego przystanku) jest możliwe w kierunku chodnika, a nie torowiska tramwajowego, bo tam nie ma miejsca na trzecią jezdnię - twierdzi Michał Grześ.
Zdaniem radnego wydłużenie przystanków będzie korzystne dla pasażerów i usprawni komunikację tramwajową w tym miejscu. - Ni jak ma się nazwa przedsięwzięcia BUDUJEMY LEPSZY POZNAŃ, w ramach którego wykonano modernizację tych dwóch przystanków - bo trudno tu zauważyć, aby POLEPSZyła się przepustowość komunikacji tramwajowej na tych przystankach - kończy.
Odpowiedzi radnemu udzielił zastępca prezydenta Poznania, Jędrzej Solarski. - W przypadku przystanku Kórnicka w kierunku ronda Rataje, brak możliwości jego wydłużenia wynika z konieczności zachowania rezerwy terenowej pod budowę trzeciego pasa ruchu. Maksymalne zbliżenie jezdni do torowiska umożliwi oddalenie jej od istniejącej zabudowy. Wykonawca zadania pn. "Korekta funkcjonowania układu komunikacyjnego w rejonie ronda Rataje w Poznaniu" został zobowiązany do zaprojektowania chodnika, drogi rowerowej i infrastruktury podziemnej po zachodniej stronie ul. Jana Pawła II tak, aby była możliwość dobudowania w przyszłości trzeciego pasa jezdni - podkreśla. - Jednocześnie informuję, że kolejkowanie się tramwajów na całym węźle ma miejsce sporadycznie lub podczas nieprawidłowego funkcjonowania sygnalizacji świetlnej - dodaje.
Najpopularniejsze komentarze