Reklama
Reklama

Problem z deklaracjami śmieciowymi? "Deklaracja złożona w listopadzie, do dziś nie mam numeru konta"

Zdjęcie ilustracyjne | fot. UM Poznań
Zdjęcie ilustracyjne | fot. UM Poznań

Skarży się Czytelnik. Ale uwag jest więcej.

Do 31 grudnia mieszkańcy mieli czas, by złożyć nowe deklaracje śmieciowe w związku z tym, że Związek Międzygminny GOAP przestaje zarządzać odbiorem śmieci m.in. w Poznaniu. Choć miasto informowało o konieczności złożenia deklaracji, wiele osób nie zrobiło tego do teraz. Są też jednak tacy, którzy formalności wypełnili, ale np. nie otrzymali numeru konta, na które mają przelać pieniądze za odbiór śmieci.

- Wydaje się, że Miasto Poznań nie zdążyło od strony formalnej z przejęciem systemu wywozu śmieci od ZM GOAP. Moją deklarację śmieciową do Urzędu Miasta Poznania złożyłem elektronicznie 19 listopada 2021 (przesłałem ją ePUAPem z pomocą strony Przyjazne Deklaracje). Do dzisiaj nie otrzymałem od miasta indywidualnego numeru rachunku bankowego, na który mam przekazać opłatę za wywóz śmieci. Termin płatności co prawda jeszcze nie upłynął (mija 15 stycznia), ale zbliża się wielkimi krokami. Nie da się oprzeć wrażeniu, że Miasto nie podołało zadaniu - skoro numeru konta nie dostał ktoś kto deklarację złożył półtora miesiąca temu, to co z osobami składającymi deklarację bliżej końca roku - dopytuje nasz Czytelnik Maciej.

Inna Czytelniczka wskazuje, że dostała numer konta, w niedzielę, 2 stycznia, zrobiła przelew za pół roku z góry i... w poniedziałek dostała zwrot środków na swoje konto.

Spytaliśmy urzędników, czy system działa właściwie. - Od października 2021 r. informowaliśmy o obowiązku złożenia deklaracji o wysokości opłaty za odpady do Miasta Poznania. Niestety największa aktywność w składaniu deklaracji przypadła na przełom roku 2021/22. Duża część właścicieli nieruchomości nie wywiązała się jeszcze z tego obowiązku, mimo konsekwencji, o których ostrzegaliśmy. Aktualnie trwa generowanie i dystrybucja indywidualnych numerów konta do właścicieli nieruchomości - tłumaczy Katarzyna Jakusz-Zalewska, zastępca dyrektora ds. gospodarki odpadami Wydział Gospodarki Komunalnej UMP.

Jak podkreśla Jakusz-Zalewska, "późne złożenie deklaracji może wpłynąć na opóźnienie związane z przesłaniem numeru konta". - Prosimy o cierpliwość. Informacja o numerze konta, na które powinna wpływać opłata za odpady, zostanie dostarczona w zależności od sposobu składania ostatniej deklaracji do Urzędu Miasta. Osoby, które składały ją online, potwierdzenie złożenia deklaracji i numer konta powinny otrzymać na skrzynkę ePUAP. Osoby, które złożyły papierową wersję deklaracji, otrzymają numer konta za potwierdzeniem odbioru na podany adres korespondencyjny. Prosimy o sprawdzanie skrzynki odbiorczej ePUAP lub oczekiwanie na pismo przekazane przez pocztę - dodaje.

Co ze zwrotem pieniędzy przelanych na właściwy numer konta? - Konta do opłat za odpady zostały otwarte 4 stycznia 2022 roku. Jeżeli wpłata została dokonana przed tym terminem, środki zostaną zwrócone i należy przelać je ponownie po tym terminie - podkreśla.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Znowu zimna noc przed nami!
13℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
5.85 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro