Reklama
Reklama

Wiadomo, które tramwaje i autobusy obsłużą nowy układ komunikacyjny na Naramowicach

fot. ZTM Poznań
fot. ZTM Poznań

Na Naramowice pojadą 2 linie tramwajowe.

Jest propozycja ostatecznego układu tras komunikacji miejskiej po otwarciu całej trasy tramwajowej na Naramowice. Opracował ją Zarząd Transportu Miejskiego. Jak zapowiadają specjaliści od komunikacji, na Naramowicach, części Winograd oraz we wschodniej części Piątkowa podstawową oś komunikacji będzie stanowić tramwaj. Autobusy mają jedynie uzupełniać jego kursowanie.

- Po uzyskaniu opinii rad osiedli oraz przeprowadzeniu wnikliwych analiz ZTM proponuje, żeby po oddaniu do użytku całej trasy Wilczak - Błażeja, na Naramowice skierowane zostały dwie linie tramwajowe. Do obsługującej już otwarty fragment trasy linii nr 3 (obecnie na trasie do przystanku Naramowicka/Lechicka) dołączy linia nr 10. "Czwórka" natomiast dojeżdżać będzie do pętli Połabska - informuje ZTM.

Linia nr 3 zaczynałaby kurs na placu Wielkopolskim, a następnie przez Gwarną, Święty Marcin, Roosevelta i Winogrady dojeżdżałaby na Naramowice. Linia nr 4 ze Starołęki jechałaby przez ronda Rataje i Śródka, plac Wielkopolski, Fredry, Winogrady do Połabskiej. Linia nr 10 z Dębca kursowałaby Wierzbięcicami, Roosevelta, Winogradami na Naramowice.

- Linie tramwajowe będą obsługiwane z podstawową częstotliwością (tj. co 10 minut w rozkładzie zasadniczym w godzinach szczytów komunikacyjnych). Jest to przebieg linii przewidziany do wprowadzenia w układzie stałym, tzn. po zakończeniu prac prowadzonych na wszystkich odcinkach sieci tramwajowej. Na kształt sieci tramwajowej w czasie trwania prac wpływ mają nie tylko prace prowadzone bezpośrednio w przebiegu danej linii, ale także inne, rozlokowane w innych częściach miasta - dodaje.

Co z autobusami? Linia nr 151 ma zostać zastąpiona przez linię 169. - Decyzja o braku powrotu linii nr 151 została poprzedzona wnikliwą analizą. Między innymi porównano tzw. więźbę ruchu na tym obszarze, dane z napełnień pojazdów oraz skutki finansowe różnych rozwiązań. Z analizy frekwencji wynika, że tylko niewielka liczba pasażerów korzysta z bezpośredniego połączenia północnych rejonów Naramowic i rejon al. Niepodległości. Te osoby wciąż będą miały do dyspozycji bezpośrednią linię nr 169 oraz szereg połączeń przesiadkowych. Ponadto, aby ułatwić dojazd z Naramowic do ulicy Garbary, po udrożnieniu ulicy Naramowickiej ponownie zostanie uruchomiona linia nr 147 na trasie z ulicy Boranta do Małych Garbar - zauważa.

Zlikwidowana zostanie linia nr 144, a linia 146 ma działać bez zmian. Oto pozostałe zmiany autobusowe (za ZTM Poznań):

Linia nr 147
BORANTA - Naramowicka - Łużycka - al. Praw Kobiet - Naramowicka - Szelągowska - Garbary - MAŁE GARBARY;
powrót: WIELKA - Garbary - Szelągowska - Naramowicka - al. Praw Kobiet - Łużycka - Naramowicka - BORANTA

Linia nr 151 - brak wznowienia kursowania

Linia nr 167
RADOJEWO - Naramowicka - Łużycka - al. Praw Kobiet - Naramowicka - Szelągowska - Garbary - Estkowskiego - RONDO ŚRÓDKA

Linia nr 169
OS. SOBIESKIEGO - Szeligowskiego - Szymanowskiego - Stróżyńskiego - Jaroczyńskiego - Wojciechowskiego - Kurpińskiego - Wiechowicza - Stoińskiego - Łużycka - al. Praw Kobiet - Naramowicka - Lechicka - Murawa - Słowiańska - Księcia Mieszka I - Przepadek - Al. Niepodległości - Św. Marcin - Bukowska - Przybyszewskiego - Marcelińska - Grochowska - Promienista - OS. KOPERNIKA

Linia nr 911
BIEDRUSKO - Radojewo - Naramowicka - Łużycka - al. Praw Kobiet - Naramowicka - Szelągowska - Garbary - Estkowskiego - RONDO ŚRÓDKA.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

7℃
4℃
Poziom opadów:
4.8 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
4.10 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro