Święty Marcin w przebudowie. "Prace są bardzo zaawansowane"
Trwa metamorfoza kolejnych odcinków ul. Św. Marcin oraz fragmentu Al. Marcinkowskiego.
Prace obejmują kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, torowisk tramwajowych, przystanków, wymianę nawierzchni jezdni i chodników. Całość uzupełnią nowe nasadzenia zieleni, w tym m.in. drzew w rejonie Muzeum Narodowego, CK Zamek i auli UAM.
W kwietniu rozpoczęliśmy prace na ul. Św. Marcin i Al. Marcinkowskiego od ul. Ratajczaka aż do placu Wolności. Dobrze widoczne jest już tam nowe torowisko tramwajowe, kontynuujemy również roboty związane z infrastrukturą podziemną. Z kolei od listopada trwają prace na ul. Św. Marcin między Gwarną a mostem Uniwersyteckim, które na tym etapie polegają głównie na rozbiórkach - mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Jak informują urzędnicy PIM budowa torowiska tramwajowego, montaż szyn i rozjazdów na Al. Marcinkowskiego są już bardzo zaawansowane. Ponadto wykonywane śą fundamenty pod słupy, na których zawiśnie sieć trakcyjna i zamontowane zostanie oświetlenie. Prace torowe toczą się również na ul. Św. Marcin między Ratajczaka a Al. Marcinkowskiego. Trwają też roboty polegające na przebudowie ważnej infrastruktury podziemnej.
Na ul. Św. Marcin od Gwarnej od mostu Uniwersyteckiego zdemontowane zostało już torowisko tramwajowe z siecią trakcyjną. Wykonawca sfrezował nawierzchnię jezdni na wyłączonych z ruchu pasach, prowadzi też demontaż nawierzchni chodnika w rejonie CK Zamek. Rozpoczęła się również przebudowa infrastruktury podziemnej, aktualnie prace dotyczą wodociągu na odcinku między ul. Gwarną a Kościuszki. Na początku przyszłego roku wykonawca przystąpi do przebudowy kanalizacji między mostem Uniwersyteckim a al. Niepodległości, która będzie wymagała wykopów głębokich na ok. 7 metrów - informują urzędnicy PIM.
Wraz z ul. Św. Marcin od Gwarnej do mostu Uniwersyteckiego przebudowane zostaną skrzyżowania z al. Niepodległości, ul. Towarową oraz Kościuszki. Nowością będzie rozbudowa skrzyżowania z ul. Towarową o infrastrukturę umożliwiającą tramwajom skręt w prawo - z ul. Towarowej w ul. Św. Marcin. Wprowadzenie nowego skrętu wiąże się z przesunięciem przystanków tramwajowych na ul. Towarowej, które także zostaną przebudowane. Podróże tramwajem usprawni nowy przystanek przy Zamku dla pasażerów tramwajów jadących w stronę ronda Kaponiera. Akademię Muzyczną i plac Mickiewicza połączy nowe przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym. Fragment ul. Św. Marcin pomiędzy ulicami Kościuszki i Gwarną będzie pokrytą granitem przestrzenią łączącą funkcje ulicy, deptaku i parkingu - dodają urzędnicy.
Przestrzeń łącząca takie funkcje jest na przebudowanym już odcinku od ul. Gwarnej do Ratajczaka, podobna planowana jest także pomiędzy ul. Ratajczaka i Podgórną. Nawierzchnia przebudowanego fragmentu ul. Św. Marcin między ul. Ratajczaka i Al. Marcinkowskiego zostanie wykonana z kostki kamiennej z granitu strzelińskiego. Dodatkowo, ze zdemontowanych wcześniej i zmagazynowanych starych bloków kamiennych, odbudowane zostaną schody przy kościele pod wezwaniem św. Marcina. Nawierzchnia jezdni, torowiska, chodnika i kontrapasa rowerowego Al. Marcinkowskiego od ul. Św. Marcin do Podgórnej - podobnie jak na przebudowywanym odcinku ul. Św. Marcin - wykonana zostanie z naturalnego kamienia.
Planowany termin zakończenia prac na ul. Św. Marcin pomiędzy ul. Ratajczaka i Al. Marcinkowskiego oraz na odcinku Al. Marcinkowskiego od ul. Św. Marcin do placu Wolności to trzeci kwartał 2022 r., przy czym torowisko tramwajowe w rejonie węzła przy ul. Podgórnej będzie gotowe w pierwszym półroczu. Zakończenie prac na odcinku ul. Św. Marcin między Gwarną a mostem Uniwersyteckim przewidziane jest w pierwszym kwartale 2023 r. - informują przedstawiciele PIM.
Na powyższych fragmentach ulic obowiązuje czasowa organizacja ruchu. Przejazd jest ograniczony, a do dyspozycji pieszych są wyznaczone ciągi komunikacyjne.
Najpopularniejsze komentarze