Opakowania wysyłkowe e-commerce w Polsce

Powszechność Internetu spowodowała, że branża e-commerce w ostatnich latach bardzo zyskała na znaczeniu. Dziś, według niektórych badań, udział sprzedaży przez Internet wynosi nawet 30-40% całego handlu. Wiele osób potrzebowało czasu do zyskania zaufania dla zakupów w sieci. Obecnie branża e-commerce nie jest raczej niczym niezwykłym, a kupowanie różnych towarów w sklepach internetowych stało się codziennością.

Zakupy przez Internet mają ogromną ilość zalet - są tanie, szybkie i pozwalają zaopatrzyć się w potrzebne artykuły bez wychodzenia z domu. Tak duża popularność sprzedaży online pociągnęła za sobą rozwój całego sektora związanego z opakowaniami wysyłkowymi. Dziś każdy producent, hurtownia, czy sklep mogą wybierać wśród różnych rodzajów pudełek, kopert, folii i wszelkich produktów służących do taniego, bezpiecznego i sprawnego pakowania sprzedawanych przez siebie produktów. Bez odpowiedniego opakowania, które zarazem nie zwiększa znacznie kosztów wysyłki, ale też daje odpowiednią ochronę zawartości, sprzedaż wysyłkowa nie byłaby możliwa.

Jakie powinno być idealne opakowanie wysyłkowe dla branży e-commerce?

Opakowanie na czas transportu powinno być przede wszystkim odpowiednie dla danej zawartości. Aby sprostać oczekiwaniom nie tylko nadawcy paczki, ale przede wszystkim jego klientów, paczka musi w dobrym stopniu zabezpieczyć wysyłany produkt. Niezależnie od tego, co znajduje się wewnątrz paczki, powinno dotrzeć do celu w nienaruszonym stanie, bez uszkodzeń, zagięć, zarysowań lub innych zniszczeń.

Nie byłoby problemem idealne zabezpieczenie zawartości przesyłki, gdyby nie kwestia finansowa. Sprzedaż wysyłkowa ma sens właściwie tylko wtedy, kiedy jej koszt nie jest znacząco wyższy, niż zakupy w stacjonarnym sklepie. Bardzo często możemy się spotkać z usługą darmowej dostawy kupowanych przez Internet towarów. Aby cena produktu z taką opcją wciąż była atrakcyjna, sprzedawca musi przeznaczyć część swojej marży na pokrycie kosztów wysyłki. Im tańsze opakowanie, tym więcej zarobi sklep internetowy, a jego klienci zapłacą niższą cenę za produkty.

Wiemy już, że podstawowymi cechami opakowań wysyłkowych e-commerc są dobra ochrona zawartości paczki oraz niska cena. Czy to koniec atutów, które powinny mieć opakowania wysyłkowe? Oczywiście, że nie opakowanie powinno mieć także inne zalety. Aby sklep internetowy miał dobry wizerunek, opakowanie, w którym wysyła swoje produkty, powinno być estetyczne. Dodatkowo plusem może być nadruk z danymi firmy lub jej logo - opakowanie staje się wtedy dobrym narzędziem marketingowym.

Opakowania wysyłkowe e-commerce - jakie są ich rodzaje?

Przez Internet można dziś kupić niemal wszystko. Każdy z dostępnych w sieci produktów musi mieć zatem swoje opakowanie, które pozwoli na bezpieczną wysyłkę do kupującego. Mnogość rodzajów artykułów dostępnych w sklepach internetowych wymusił konieczność istnienia różnych rodzajów opakowań wysyłkowych e-commerce.

Możemy wyróżnić dwa sposoby pakowania produktów. Pierwszym z nich są gotowe rozwiązania (pudełka, koperty, worki, itp.), które mają określone wymiary. Zupełnie inaczej wygląda sprawa w drugim ze sposobów na opakowaniu przedmiotów, który polega na samodzielnym pakowaniu, na przykład przy użyciu folii stretch lub bąbelkowej, papieru pakowego i taśmy. Ten sposób jest nieco bardziej czasochłonny, pozwoli jednak na zapakowanie rzeczy w nietypowym kształcie lub o dużych gabarytach.

Pudełka wysyłkowe e-commerce

Kartonowe pudło jest jednym z najczęściej stosowanych opakowań dla artykułów sprzedawanych przez Internet. Branża e-commerce jest jednym z największych odbiorców pudełek, które występują w wielu rodzajach. Niezależnie od wymiaru i sposobu wykończenia wykonanego z tektury pudełka, zawsze posiada ono szereg zalet, dzięki którym jest to tak popularne rozwiązanie w branży e-commerce. Kartonowe pudłaniedrogie i dają możliwość szybkiego i bezpiecznego zapakowania produktu na czas wysyłki. Przed przygotowaniem paczki trzeba zastanowić się nad dobraniem odpowiedniego rozmiaru pudła dla konkretnej zawartości. Czasami niezbędne może być zastosowanie dodatkowego zabezpieczenia, które ochroni towar znajdujący się w paczce. Może być nim specjalny wypełniacz do kartonów (z ekologicznego papieru lub foliowy, dostępne są różne rodzaje), albo folia bąbelkowa.

Połączenie solidnego kartonu z wypełnieniem, które dodatkowo amortyzuje uderzenia i wstrząsy tworzy idealną parę - świetne zabezpieczenie dla dowolnej zawartości przesyłki.

Wysyłkowe pudełka stosowane w branży e-commerce mogą być uniwersalne lub nieco bardziej wyspecjalizowane. Do zwykłych kartonów można włożyć dowolną zawartość, ograniczeniem są jedynie wymiary paczki. Dla nieco bardziej sprecyzowanych potrzeb przygotowane są natomiast specjalistyczne pudełka - tuby na wielkoformatowe wydruki, pudełka archiwizacyjne na segregatory z dokumentami lub - bardzo popularne - pudełko na pizzę. Takie opakowania mają odpowiednio dobrane wymiary, które pozwalają na bezpieczny transport określonej zawartości.

Papierowe koperty, koperty bąbelkowe, metalizowane koperty wysyłkowe

Kolejnym bardzo popularnym typem opakowań wysyłkowych są różne rodzaje kopert. Najprostsze są zwykłe koperty wykonane z papieru. Nie zapewniają zbyt dobrej ochrony wysyłanym przedmiotom, ale świetnie sprawdzą się w przypadku wysyłki dokumentów, wydruków lub zdjęć. Jedną z największych zalet kopert jest możliwość sprawnego i szybkiego pakowania - wystarczy zakleić kopertę i zaadresować ją - jest gotowa do wysyłki bez konieczności stosowania taśm pakowych lub innych artykułów.

Jeżeli koperta jest odpowiednim rodzajem opakowania dla danego sprzedawcy, ale pojawia się potrzeba lepszego zabezpieczenia zawartości przesyłki, świetnie sprawdzą się koperty bąbelkowe lub koperty z grubej tektury. Oba rodzaje zapewniają dobre bezpieczeństwo wysyłanym towarem, posiadając przy tym wszystkie zalety zwykłych kopert: są niedrogie, a ich wysyłka jest tania ze względu na małe wymiary paczki. Jednymi z najbardziej wytrzymałych kopert są natomiast koperty metaliczne z dodatkową warstwą metalu. Ze względu na nietypowy wygląd mogą także służyć za niezłe narzędzie marketingowe.

Jak przygotować paczkę z wykorzystaniem folii stretch lub folii bąbelkowej?

Bardzo przydatnymi artykułami, które z pewnością niejeden magazyn lub sklep internetowy ma na swoim wyposażeniu, są rolki z folią. Dwa najczęściej stosowane typy to folia stretch oraz folia bąbelkowa. Ta pierwsza może posłużyć do owinięcia dowolnej przesyłki - produktu lub kartonowego pudełka. W ten sposób można uzyskać dodatkowe zabezpieczenie przed wilgocią lub uszkodzeniem lub owinąć wysyłany produkt, gdy ten nie potrzebuje dodatkowej ochrony (na przykład gdy jest w pudełku). Folia bąbelkowa dodatkowo zabezpiecza owinięte nią towary przed uderzeniami i wstrząsami.

Zarówno folia stretch, jak i folia bąbelkowa mogą być wykorzystywane razem z innymi opakowaniami, na przykład pudełkami wysyłkowymi e-commerce.

Ekologiczne opakowania wysyłkowe e-commerce

Chęć dbałości o środowisko, a także regulacje prawne obowiązujące w Polsce sprawiają, że wielu sprzedawców decyduje się na stosowanie ekologicznych opakowań wysyłkowych dla swoich produktów. Branża e-commerce może w ten sposób w znacznym stopniu przyczynić się do poprawy jakości środowiska. Dodatkowym plusem jest to, że wielu klientów bardzo pozytywnie odbiera takie postępowanie. Wykorzystywanie ekologicznych opakowań wysyłkowych może więc dobrze wpłynąć na wizerunek sklepu internetowego.

Więcej informacji: https://neopak.pl

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Takiej pogody nie mieliśmy w Wielkanoc od dawna!
16℃
4℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
19 km
Stan powietrza
PM2.5
6.25 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro