Ostrzegamy przed niebezpiecznymi SMS-ami. Zmasowany atak oszustów!
Do naszej redakcji przychodzą kolejne wiadomości od osób, które dostały SMS-y od oszustów.
Już w środę pisaliśmy o najnowszym oszustwie wykorzystującym SMS-y. W tej sprawie pisze do nas sporo Czytelników. - Ja dzisiaj otrzymałem takiego SMS-a. Pozostawia poczucie ciekawości o co może chodzić i tym samym kusi do otwarcia linku. Wprawne oko zauważy, że link jest całkowicie bez sensu i składu, ale starsi i mniej doświadczeni ludzie mogą dać się oszukać - napisał jeden z Czytelników. - Takiego SMS-a wczoraj dostałem i miałem też równolegle do odebrania paczkę - pisze kolejny. - Nagłośnijcie sprawę. Ostatnio pełno takich wiadomości otrzymujemy. Żerują na naszych rodzicach, dzieciach i nas samych. Nie dajmy się oszukać - zauważa kolejny Czytelnik.
Odzywają się do nas także osoby, które nie czytały naszego tekstu. - Uwaga na oszustów! 1 grudnia wysłałem paczki do siostrzeńców na Mikołaja. Wieczorem zorientowałem się, że pomyliłem pudełka z podarunkami i wysłałem odwrotnie. Postanowiłem szybko pojechać i wstrzymać przesyłki. Okazało się ,że przesyłki już pojechały do sortowni i muszę złożyć wniosek o wstrzymanie przesyłki lub zwrot. Poprosiłem Panią, która mnie obsługiwała, by zwróciła przesyłkę do punktu, w którym nadałem paczkę. Na drugi dzień dostałem SMS, jak się okazuje, od oszustów z dziwnymi linkami, że moja paczka zaginęła lub nie została dostarczona itd. Próbowałem zadzwonić pod ten numer bezskutecznie. Więc pojechałem do punktu, w którym nadałem przesyłkę. Po pokazaniu wiadomości SMS Pani powiedziała, że nie wysyłają takich SMS i że to jest jakieś oszustwo! Teraz moje pytanie, skąd oszust miał do mnie numer telefonu i wiedział, że złożyłem wniosek reklamacyjny o zwrot przesyłki - dopytuje Czytelnik.
Raz jeszcze wyjaśniamy. Od środy do Polaków trafiają tysiące SMS-ów dotyczących przesyłek. Wysyłają je oszuści. Dlaczego SMS trafił akurat do Ciebie? Twój numer musiał się znajdować w telefonie ofiary poprzednich ataków oszustów. Z SMS-ów można się dowiedzieć, że rzekomo firma kurierska nie może dostarczyć "naszej przesyłki" lub "podjęła próbę dostarczenia", ale nikogo nie zastano. Inne wersje to konieczność "ustawienia preferencji dostawy" oraz "ostatnia szansa" na odebranie paczki. W wiadomościach znajdują się linki przekierowujące do stron nakłaniających do instalacji złośliwych aplikacji. Dzięki nim oszuści mogą dostać się do naszego konta bankowego i je okraść.
Oszuści nie wiedzą, czy akurat czekasz na przesyłkę. Wiedzą natomiast, że zbliża się Boże Narodzenie, a co za tym idzie, Polacy masową robią zakupy w internecie i czekają na przesyłki. Zalecamy ogromną ostrożność.
- Jeśli tylko kliknąłeś, w przypadku tego ataku nic nie musisz robić. Jeśli jednak pobrałeś i zainstalowałeś aplikację na swoim Androidzie, to natychmiast skontaktuj się ze swoim bankiem, dzwoniąc z innego urządzenia niż smartfon, na którym dokonałeś instalacji - poleca portal niebezpiecznik.pl, który jako pierwszy opisał sprawę.