Reklama
Reklama

SEO i pozycjonowanie jako narzędzia promocji firmy

SEO (Search Engine Optimization) to technologia promocji strony internetowej w wyszukiwarkach w celu wygenerowania ruchu na stronie. Praca opiera się na znajomości algorytmów pozycjonowania zasobów w wyszukiwarkach oraz poprawie kryteriów strony internetowej w celu doprowadzenia jej na szczyt wyników wyszukiwania dla wymaganych fraz kluczowych.

Mówiąc prościej, w wyniku wysokiej jakości SEO, strona wzrasta w rankingach wyszukiwarek, co oznacza, że link do pozycjonowanej strony otrzymuje ruch odwiedzających, który będzie tym większy, im wyższa będzie moc linku. Dlatego odpowiadając na pytanie, czym jest optymalizacja SEO, należy stwierdzić, że jest to również jedna z najskuteczniejszych technik przyciągania taniego ruchu na stronę internetową.

Zasady funkcjonowania wyszukiwarek pod działania SEO

Pozycjonowanie stron Poznań i zasada działania algorytmu jest bardzo prosta: użytkownik wpisuje dane zapytanie, a wyszukiwarka konstruuje listę linków do stron internetowych w określonej kolejności. Następnie potencjalny klient zapoznaje się z krótkim opisem strony WWW i klika na nią, jeśli jest ona dla niego interesująca. Im wyżej w wynikach znajduje się link, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie on kliknięty, ponieważ użytkownicy zazwyczaj nie wychodzą poza pierwszą stronę wyników.

Zasada konstruowania wyników wyszukiwania według zapytań wykorzystuje skomplikowaną formułę sortowania, która uwzględnia kilkadziesiąt parametrów. Dokładny algorytm takiego rankingu nie jest ujawniany przez właścicieli wyszukiwarek, którzy ogłaszają jedynie ogólne zasady budowania wysokiej jakości i użytecznych dla ludzi zasobów, które pomogą wspiąć się na szczyt.

Na czym polega pozycjonowanie SEO?

SEO obejmuje szereg działań mających na celu zdobycie autorytetu w oczach docelowej grupy odbiorców wyszukiwarki.
• Określenie kryteriów, które mają maksymalny wpływ na ranking strony w wyszukiwarkach, i konkretna praca z parametrami zasobu, które je poprawiają.
• Stworzenie odpowiedniego rdzenia tematycznego, pogrupowanie słów według tematów i zmiana struktury strony.
• Wewnętrzna i zewnętrzna optymalizacja zasobów pod kątem wyszukiwarek internetowych.
• Badanie użyteczności strony oraz czynnika behawioralnego, który odgrywa coraz większą rolę w ocenie jakości zasobu przez wyszukiwarki.
• Bieżące zbieranie i analiza statystyk przejść odwiedzających na stronę z wyszukiwarek oraz ich działań bezpośrednio na zasobach.
• Dostosowanie strategii promocji w oparciu o analizę zebranych danych statystycznych i ich dynamikę.
Oczywiście, każde podzadanie w pracy rozbija się na wiele elementów, które mogą być wykonywane przez różnych specjalistów.
Jakie kryteria są stosowane do oceny sukcesu pozycjonowania?
Ponieważ usługa ta jest dość kosztowna, zarówno klient, jak i wykonawca powinni mieć możliwość oceny skuteczności prowadzonych działań. Najłatwiejszym i najbardziej oczywistym sposobem jest zastosowanie dwóch kryteriów:
• Dynamika pozycji witryny dla tego samego zapytania,
• Dynamika zmian ruchu z wyszukiwarki.
Często do oceny skuteczności stosuje się wskaźniki syntetyczne, które uwzględniają kilka czynników. Na przykład, ruch na stronie może się zmieniać ze względu na sezonowe zapotrzebowanie, a pozbawiony skrupułów optymalizator może uznać to zjawisko za swoją własną zasługę. Podobnie, podniesienie zapytania w rankingu może nie doprowadzić do zwiększenia ruchu, więc trzeba będzie poszukać i wypromować inne, bardziej skuteczne zapytanie.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

8℃
0℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
11.46 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro