Reklama

Pozycjonowanie drogą do sukcesu. Ale jak robić to dobrze?

Sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu. Rynek e-commerce rozwija się z niespotykaną jak dotąd prędkością. Dla sprzedawców, którzy prowadzą swoje biznesy w sieci pozycjonowanie stron jest warunkiem niemalże koniecznym. W innym wypadku klienci po prostu pójdą gdzie indziej.

Klienci lubią kupować w internecie

Zakupy online zyskały w ostatnich latach na popularności. Podczas pandemii wiele osób przekonało się, że zamawianie produktów prosto do swoich domów jest proste i bardzo wygodne. Klienci mogą przeglądać asortyment różnych sklepów, porównywać, czytać opinie... Nam zależy jednak głównie na tym, aby to nas znaleźli w sieci.

W dobie gigantycznego rozwoju rynku e-commerce każdy sklep internetowy powinien zadbać o pozycjonowaniu strony i/lub reklamę Google Ads czy Facebook Ads. W końcu w jakiś sposób musimy dotrzeć z naszą ofertą do klientów. Nasza konkurencja również nie śpi, dlatego musimy zadbać o podjęcie skutecznych działań możliwie jak najszybciej.


Internauta wie, czego szuka

W przypadku sklepów internetowych internauci najczęściej szukają konkretnego produktu. Naszym zadaniem jest ułatwienie mu jego znalezienia. Do realizacji tego celu przyda nam się skorzystanie z usługi pozycjonowania. W ten sposób zdobędziemy ruch organiczny, który będzie mógł przełożyć się na większą liczbę osób, które zakupią towar w naszym sklepie.

No dobrze, ale na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron? Przede wszystkim jest to proces składający się z prac on-site i off-site. W pierwszym przypadku skupiamy się na działaniach w naszym sklepie internetowym. W drugim przypadku naszym celem jest pozyskanie linków prowadzących do naszej witryny.

Na samym początku agencja wykonuje audyt, aby ustalić, jakie działania będą najbardziej optymalne. Każda strona jest inna, dlatego trzeba podejść do niej indywidualnie. Gdy już uda się ustalić, jakie kroki należy podjąć, można przystępować do działania.


Pozycjonowanie stron - jak robić to dobrze?

Na początku należy podpiąć stronę do Google Search Console. W ten sposób otrzymamy cenne wskazówki odnośnie stanu naszej witryny. Następnie należy poprawić błędy techniczne w naszym sklepie, o ile takowe występują. Klienci często zniechęcają się do zakupu, gdy natrafiają na pustą stronę lub gdy ta ładuje się w nieskończoność.

Gdy wszystkie poprawki techniczne mamy już za sobą, wówczas możemy zająć się optymalizacją treści. Jeśli to możliwe, wprowadzamy przyjazne adresy podstron. Być może trzeba będzie dodać podstrony, aby nasze usługi były lepiej widoczne w wyszukiwarce. Kolejnym etapem jest dodanie nowych treści na kluczowe dla nas frazy (a czasem usunięcie/przerobienie treści zduplikowanych). Następnie trzeba poczekać aż Google zauważy nasze działania.

Nie można pominąć również kwestii linkbuildingu. Jest to proces wchodzący w skład pozycjonowania. Polega on na zdobywaniu linków z zewnętrznych stron, które będą prowadziły do naszego sklepu. Ważne jest to, aby pochodziły one z dobrych jakościowo stron, do których Google ma duże zaufanie. W ten sposób budujemy autorytet naszej witryny.

Pozycjonowanie stron czy sklepów jest z całą pewnością czasochłonne. Jednak płynące z niego efekty są tak korzystne, że wiele osób decyduje się na zainwestowanie w tę formę generowania ruchu. Wszak długofalowe myślenie jest na rynku e-commerce kluczem do sukcesu.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

16℃
5℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
19 km
Stan powietrza
PM2.5
6.16 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro