Zakończyli kwarantannę, dostali automatyczną informację o jej przedłużeniu. To błąd!
O błędzie systemu poinformował Główny Inspektor Sanitarny.
Problem pojawił się także w Poznaniu, o czym poinformowali nas w niedzielę Czytelnicy. - Dzieci z jednej z klas szkoły podstawowej zostały skierowane na kwarantannę do dnia 5 listopada. Dzień później część rodziców dostała powtarzające się telefony automatu informujące o nałożeniu kwarantanny - napisał jeden z Czytelników. - Automat oczywiście nie podaje daty ani podstaw (dzieci przez 10 dni nie miały ze sobą kontaktu). Nie ma żadnej możliwości, żeby w niedzielę potwierdzić lub zaprzeczyć tej informacji. Na infolinii podawanej na stronach rządowych nikt nie odbiera, a jeśli udaje się gdziekolwiek dodzwonić, to tylko do osób, które jedyne co potrafią, to kierować na inne numery (te, których nikt nie odbiera) - dodaje.
Sytuacja wyjaśniła się w niedzielę wieczorem. - Główny Inspektor Sanitarny informuje, że w związku z błędem systemu, odnotowano pojawiające się automatyczne informacje telefoniczne skierowane do osób, których kwarantanna zakończyła się 5 lub 6 listopada. Wiadomości głosowe informują błędnie o przedłużeniu zakończonej już kwarantanny. Prosimy o zignorowanie tych informacji. Przepraszamy za zaistniałe utrudnienia - poinformował w oficjalnym komunikacie Główny Inspektor Sanitarny.