Reklama

Nowy mural na ścianie przy Garbarach. Wytrzyma dłużej niż poprzedni?

fot. materiały prasowe

Ściana przy skrzyżowaniu ulic Garbary i Estkowskiego już raz była zamalowana muralem, ale zniknął w tajemniczych okolicznościach.

Artystyczny mural jest reklamą luksusowego sklepu internetowego Moliera2.com. - Wielkoformatowe malowidło o powierzchni blisko 600 m2 zostało w 100% namalowane ręcznie. Prace nad nim trwały blisko 100 godzin. Dodatkowo mural wykonano nieszkodliwą dla środowiska farbą wodną o niskim stężeniu LZO. Został on zaprojektowany przez Katarzynę Bogucką. Jej twórczość - jak sama mówi - charakteryzują geometryczne formy, proste kształty i duże uproszczenia - informuje Braughman Group Media.

Sprawa ściany, na której mural powstał, jest nieco skomplikowana. W styczniu pisaliśmy o nielegalnym podcięciu kilku drzew rosnących przy ścianie. Zarząd Dróg Miejskich nagłośnił sprawę wskazując, że drzewa podcinano bez wiedzy ZDM prawdopodobnie po to, by odsłonić reklamy umieszczane w tym miejscu. Przy okazji okazało się, że reklamy przez lata wieszano tu nielegalnie. W kwietniu pojawił się tutaj mural reklamujący Volkswagena Caddy, ale cieszył oko poznaniaków zaledwie kilka tygodni. Podczas majówki na ścianie pojawiła się znowu wielka reklama. Poinformował o tym na Facebooku zastępca prezydenta Poznania, Mariusz Wiśniewski. Dzięki jego interwencji reklamę zdjęto. Ale szybko okazało się, że pod reklamą muralu... nie ma. Został zamalowany.

Zagadką jest więc, jak długo nowy mural będzie widoczny w tym miejscu.


Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

60 interwencji służb przez wiatr. Świetlica wiejska częściowo bez dachu
6℃
0℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
36 km
Stan powietrza
PM2.5
24.89 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro
RODO info obraz

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Wykorzystujemy pliki cookies w celu zapewnienia optymalnego działania strony internetowej oraz ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu. Pozwala to m.in. dostosować wygląd strony internetowej oraz reklamy do Państwa preferencji. Dane osobowe będą używane także do personalizacji reklam, a pliki cookie mogą być używane do reklam spersonalizowanych i niespersonalizowanych. Pliki cookies wykorzystujemy także w celach statystycznych. Zarządzać plikami coookies mogą Państwa z poziomu wykorzystywanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Prywatności.