Nowa Obornicka, Nowa Kurpińskiego? Ruszyły konsultacje
Każdy może wyrazić swoją opinię na temat zmian planowanych na północy Poznania.
- Poprawa warunków poruszania się pojazdów wyjeżdżających z Poznania w kierunku północnym i tych jadących od Suchego Lasu w stronę centrum to najważniejsze założenie konsultowanej koncepcji. Zakłada ona szereg zmian, które usprawnią poruszanie się w północnej części miasta. To między innymi budowa nowych i przebudowa istniejących dróg, rozwój infrastruktury rowerowej i budowa chodników - wyjaśnia Zarząd Dróg Miejskich.
Koncepcję z podziałem na konkretne obszary można znaleźć TUTAJ. Po kliknięciu na konkretny fragment ulicy dowiemy się, jakie są plany miasta. Powstać ma na przykład ulica Nowa Szymanowskiego, która ma prowadzić kierowców na parking Park & Ride. Zgodnie z zamysłem nowa ulica ma połączyć rondo projektowane na wschód od ul. Obornickiej na wysokości ul. Mateckiego z istniejącą ul. Szymanowskiego.
Powstać ma też ulica Nowa Kurpińskiego. Ma być jednojezdniowa z obustronnym chodnikiem i drogą rowerową po północnej stronie. - Ma ona połączyć istniejące skrzyżowanie ul. Kurpińskiego i Obornickiej z ul. Strzeszyńską. Otworzy to nowe połączenie drogowe dla mieszkańców Podolan, ułatwiając dojazd m. in. do Poznańskiego Szybkiego Tramwaju i przejmie część ruchu z ul. Strzeszyńskiej - zaznaczają drogowcy.
W planach jest też Nowa Obornicka - na wschód od istniejącej Obornickiej. Będzie prowadzić od północnego wlotu skrzyżowania z ul. Kurpińskiego do projektowanego skrzyżowania z ul. Nową Szymanowskiego, Mateckiego i łącznikiem z ul. Sucholeską. Sama ulica Obornicka ma zostać przebudowana.
Konsultacje potrwają do 18 października.
Najpopularniejsze komentarze