Tramwajowe zatory przy rondzie Śródka
Zapytaliśmy w Zarządzie Transportu Miejskiego, czy coś można zrobić w tej sprawie.
Do naszej redakcji docierają skargi od pasażerów MPK, którzy mówią o dużych korkach tramwajowych tworzących się w rejonie ronda Śródka. Tak jest od 1 września, a więc od wprowadzenia zasadniczego rozkładu jazdy. - Zapewne jest jeszcze wiele osób, które się również zastanawiają, co dzieje się na rondzie Śródka z przepustowością tramwajów, codziennie z rana jak i po godzinie 15 (zapewne w innych godzinach również się to zdarza) w kolejce do przystanku od Kórnickiej, jak i od Garbar stoi po kilka tramwajów. Dziś stałam ponad 10 minut (od Baraniaka), bo trzeba było poczekać aż tramwaj podjedzie do przystanku. Jakaś masakra, ludzie nerwowo chodzili w kółko, wstawali z siedzeń i siadali ponownie, a najlepsze jest to, iż gdy wysiadłam i spojrzałam za siebie, zgłupiałam. Naliczyłam ponad 7 tramwajów, a dalej już nie widziałam. Czy tak będzie codziennie - dopytuje Czytelniczka. Inny Czytelnik sugeruje, by zmienić program sygnalizacji świetlnej w tym miejscu.
- Ze względu na zamknięty dla ruchu tramwajowego Most Królowej Jadwigi oraz ograniczoną liczbę linii tramwajowych, które mogą przejechać przez tymczasowy łuk na pl. Wiosny Ludów, przez rondo Śródka odbywa się obecnie główny ruch tramwajowy ze wschodniej części miasta do centrum - wyjaśnia Rafał Wąsowicz z ZTM. - Przez Rondo Śródka przebiega 7 linii tramwajowych, z czego aż 6 linii na wlocie od strony Jana Pawła II, który najbardziej się "korkuje". Dodatkowo, od 1 września tramwaje kursują w godzinach szczytu częściej niż w wakacje (w poniedziałek pojawił się jeszcze problem ze sterownikiem sygnalizacji po wgraniu nowego oprogramowania). We wtorek rano sytuacja się poprawiła, jednakże "kolejkowania" tramwajów nie uda się całkowicie wyeliminować - dodaje.
Zarząd Transportu Miejskiego zapewnia, że ZDM koryguje w razie potrzeby program sygnalizacji, a ZTM monitoruje sytuację w tym miejscu. - Szukamy rozwiązań mających na celu doraźną poprawę tej sytuacji, trzeba jednak pamiętać, że faktyczna poprawa może nastąpić dopiero po otwarciu mostu Królowej Jadwigi i zdjęciu z ronda Śródka części linii - kończy.